پژو: تمام خودروهای برقی یک شکل هستند و ما متفاوت‌ خواهیم بود!


پژو: تمام خودروهای برقی یک شکل هستند و ما متفاوت‌ خواهیم بود!

مدیرعامل برند فرانسوی با اشاره به شباهت خودروهای برقی می‌گوید این شرکت به‌بدنبال ارائه محصولی متفاوت است. «لیندا جکسون»، مدیرعامل کنونی برند پژو، در مصاحبه خود با مجله تاپ‌گیر می‌گوید که امید دارد این برند فرانسوی وارد مشابه‌سازی خودروسازان دیگر...

مدیرعامل برند فرانسوی با اشاره به شباهت خودروهای برقی می‌گوید این شرکت به‌بدنبال ارائه محصولی متفاوت است.

«لیندا جکسون»، مدیرعامل کنونی برند پژو، در مصاحبه خود با مجله تاپ‌گیر می‌گوید که امید دارد این برند فرانسوی وارد مشابه‌سازی خودروسازان دیگر نشود:

خودروهای برقی زیادی در بازار وجود دارند که همه شبیه هم هستند. من می‌خواهم پژو را متفاوت‌سازی کنم و تصور می‌کنم در چنین مسیری به قوی‌ترین حالت خود می‌رسیم. چه به یک دستگاه ۲۰۵ GTi نگاه کنید یا یک e-3008 تازه را ببینید، هر دو خیلی متمایز هستند و ما قصد داریم همین روند را ادامه دهیم پس با استقامت پای امضای نوری خواهیم ایستاد تا از این راه حس فناوری را وارد خودروهایمان کنیم.

پژو: تمام خودروهای برقی یک شکل هستند و ما متفاوت‌ خواهیم بود!

از آنجا که اخیرا شرکت رنو هاچبک کوچک ۵ (که در ایران با نام پی‌کی شناخته می‌شود) را برای بازار برقی‌ها بازسازی کرده است، ممکن است تصور شود که پژو هم با توجه به تاریخچه غنی در زمینه هاچبک‌ها به انجام این کار بپردازد؛ جکسون می‌گوید:

من اصلا طرفدار زنده کردن یک نام کلاسیک نیستم.

پژو: تمام خودروهای برقی یک شکل هستند و ما متفاوت‌ خواهیم بود!

او در ادامه صحبت‌هایش به این اشاره می‌کند که چگونه روند طراحی بیرون به درون خودروها در پژو معکوس شده است. بنابراین در آینده همچنان شاهد رشد و توسعه بیشتر فضای داخلی محصولات این برند موسوم‌به «i کاکپیت» خواهیم بود تا آنکه در سال ۲۰۲۶، «هایپراسکوئر» رونمایی شود. هایپراسکوئر نام فرمان جدید و انقلابی این پژو است که ابتدا در مدل مفهومی و زیبای «اینسپشن» رونمایی شد و می‌خواهد در ازای افزودن کنترل‌های دیجیتال و فناوری فرمان‌پذیری سیمی، تجهیزات متداول را از دور خارج کند. جکسون می‌گوید:

قرار دادن یک هایپراسکوئر درون یک خودرو کاری بزرگ و بی‌باکانه به شمار می‌رود. من باور دارم که این همان المان متمایزکننده ما خواهد بود و ترجیح می‌دهم به این سمت پیش برویم تا آنکه برگردیم و بگوییم: حالا چگونه می‌توانیم ۲۰۵GTi را بازسازی کنیم؟

من ترجیح می‌دهم روحیه و آنچه مایه جذابی آن هاچبک بود را دریافت کنم. برای یک پژو، آن همان چابکی هنگام رانندگی خواهد بود. حال چطور آن را به آینده خواهم برد؟ با معرفی فرمان‌پذیری سیمی.

پژو: تمام خودروهای برقی یک شکل هستند و ما متفاوت‌ خواهیم بود!

این مدیر اروپایی درباره درآمد پژو هم خوش‌بین است:

به‌نظرم خوش‌بینانه است. ما همین الان هم در میان خودروهای کلاس B قوی هستیم و تلاش داریم در کلاس C که شامل خودروهایی چون ۳۰۰۸ می‌شود هم به این دستاورد برسیم. ما می‌خواهیم تا سال ۲۰۲۵ صدرنشین باشیم و حال به یک فرصت واقعی دست پیدا کرده‌ایم؛ چراکه در اروپا و در حوزه خودروهای برقی خیلی قوی هستیم. هرچند ممکن است بسیاری از گفتن آن خودداری کنند اما آینده حداقل در اروپا برقی است.

پژو: تمام خودروهای برقی یک شکل هستند و ما متفاوت‌ خواهیم بود!

شما را نمی‌دانم اما نظرات جکسون کمی بیشتر از حالت معمول به شعارهای تبلیغاتی شرکت‌ها فخرفروش شباهت دارد که نهایتا مثل هر مجموعه دیگری، سرانجامشان به عملکرد تیم آن‌ها بستگی دارد، نه خوش‌بینی مدیرعاملشان! مشخصا رشد یک شرکت در بازار به ضرر یک شرکت دیگر تمام می‌شود… . هرچند صحبت‌های مدیرعامل این برند فرانسوی درباره استقبال بازار از فناوری، دور از واقعیت نیست اما به نظر شما آیا پژو با شیرجه زدن در دل فناوری به فروش بیشتر نزدیک‌تر می‌شود؟ آیا نقطه ضعف واقعی خودروهای کنونی این برند آینده‌نگری و سطح پایین فناوری آن‌ها است؟

پژو: تمام خودروهای برقی یک شکل هستند و ما متفاوت‌ خواهیم بود!

برچسب ها
کانسپت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


5 میلیون نفر از جاماندگان، سهام عدالت می‌گیرند