2 شکارچی متخلف در نقده دستگیر شدند


2 شکارچی متخلف در نقده دستگیر شدند

رییس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: ۲ شکارچی متخلف در حاشیه یکی از تالاب این شهرستان شناسایی و دستگیر شدند.

2 شکارچی متخلف در نقده دستگیر شدند

به گزارش راهبرد معاصر؛ اکبر قائمی اظهار کرد: طی گشت و کنترل ماموران یگان حفاظت محیط زیست در حاشیه تالاب سولدوز (کانال انتقال ورودی آب به دریاچه) ۲ شکارچی متخلف شناسایی و دستگیر شدند.

وی اضافه کرد: این ۲ شکارچی متخلف در اقدامی غیرقانونی به محدوده تالاب مشغول شکار پرندگان بودند که با حضور به موقع ماموران یگان حفاظت پاسگاه محیط بانی ناکام ماندند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: همچنین از متخلفان ۲ قبضه اسلحه شکاری کشف و با تنظیم صورتجلسه تخلف به مرجع قضایی معرفی شدند.

قائمی بیان کرد: هرگونه عملیات صیادی و شکار در تالاب‌ها و مناطق حفاظت شده برابر قانون ممنوع است و با متخلفان برخورد‌های قانونی صورت می‌گیرد.

تالاب سولدوز نقده یک منطقه حفاظت شده و در ۲۵ کیلومتری شهرستان نقده واقع شده است که در سال ۱۳۸۰ احیا و وضع خوب زیستگاهی این تالاب سبب مهاجرت و حضور بسیاری از پرندگان آبزی و کنار آبزی و همچنین آبزیان و جانوران دیگر به این منطقه شده است.

در شهرستان نقده هفت تالاب فصلی و دائمی وجود دارد که سالانه بیش از ۱۰ هزار قطعه انواع پرندگان مهاجر و بومی در آن زندگی می‌کنند که از این تعداد، تالاب‌های درگه سنگی، حسنلو و یادگارلو جزو تالاب‌های بین المللی هستند.

تالاب‌های نقده در فصل‌های بهار و پاییز پذیرای شمار زیادی از پرندگان مهاجر است؛ غاز خاکستری، انواع مرغابی و انوع اردک (سر سفید، سرسبز، مرمری، سرحنایی و بلوطی)، خروس کولی، حواصیل، تنجه، فلامینگو و پلیکان از جمله پرندگان مهاجر موجود در تالاب‌های این شهرستان است.

نقده در جنوب آذربایجان غربی و ۱۰۰ کیلومتری ارومیه مرکز این استان واقع شده است. / ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403/ هر گه که یاد روی تو کردم جوان شدم