آخرین وضعیت مصدومان سیل سیستان و بلوچستان


آخرین وضعیت مصدومان سیل سیستان و بلوچستان

رییس سازمان اورژانس کشور با اشاره به آمادگی این سازمان در خدمت رسانی به حادثه دیدگان سیل دشتیاری در سیستان و بلوچستان، از ارائه خدمات به هشت مصدوم این حادثه و انتقال چهار نفر از آن‌ها به مراکز درمانی خبر داد.

آخرین وضعیت مصدومان سیل سیستان و بلوچستان

به گزارش راهبرد معاصر؛ جعفر میعادفر روز یکشنبه با بیان اینکه در حادثه سیل دشتیاری، ۳۹ مادر باردار به مناطق امن و ۹ مادر باردار و همچنین ۶ بیمار دیابتی توسط نیرو‌های اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند، افزود: نیرو‌های اورژانس در این حادثه به ۱۲ نفر از افراد گرفتار در سیلاب کمک کرده و آن‌ها را نجات دادند.

وی ادامه داد: در بازه زمانی ۵ تا ۹ اسفند با دریافت هشدار از سازمان هواشناسی، به تمام مراکز EOC (مرکز هدایت عملیات بحران) دانشگاه‌های علوم پزشکی تحت تاثیر و معین اعلام آماده‌باش کردیم.

رییس سازمان اورژانس کشور با اشاره به اعزام تیم‌های ارزیاب حوزه سلامت به مناطق آسیب‌دیده و همچنین ارزیابی هوایی مناطق سیل زده توسط اورژانس هوایی، خاطرنشان کرد: در این حادثه پنج دستگاه آمبولانس پشتیبان، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، یک فروند بالگرد اورژانس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر، پنج تیم بهداشتی شامل بهداشت محیط، مبارزه با بیماری‌ها و بهداشت خانواده و ۲ تیم درمانی از دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر به مناطق آسیب دیده اعزام شدند.

میعادفر از وارد شدن آسیب به ۱۸ مرکز بهداشتی و درمانی و پایگاه‌های اورژانس در این منطقه خبر داد و گفت: سیلاب و فعالیت آمبولانس‌ها در سیلاب اخیر منجر به آسیب دو دستگاه آمبولانس در بریس و درگس شده است.

وی ادامه داد: خدمات حوزه سلامت به بیماران و مصدومان توسط اورژانس هوایی و قایق در حال انجام است و همزمان با فروکش کردن سیلاب در اغلب مناطق، تیم‌های بهداشت محیط در حال معدوم‌سازی بهداشتی لاشه‌های احشام سبک و سنگین در این منطقه هستند.

از روز هفتم اسفند ماه بارش‌ها در سیستان و بلوچستان آغاز شد و به مرور شدت گرفت. بارش‌ها منجر به وقوع آبگرفتگی و سیلاب در ۱۴ شهرستان استان، ۳۴۷ روستا و همچنین آسیب به پل‌ها، راه‌های ارتباطی و آبگرفتگی منازل در جنوب سیستان و بلوچستان شد.

شهرستان‌های نیکشهر، قصرقند، دشتیاری، چابهار، کنارک، خاش، سیب و سوران، فنوج، ایرانشهر، میرجاوه، دلگان، سراوان، زاهدان، نیمروز، سرباز و مهرستان در جنوب استان سیستان و بلوچستان از نهم اسفندماه درگیر سیل شده‌اند به طور که راه دسترسی به برخی روستا‌های این منطقه مسدود شده و سد‌های مخزنی در این محدوده نیز سرریز شده‌اند. / ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نمونه سوالات علوم اول دبستان همه فصلها