تلاش بایدن برای مهار تبعات جنگ غزه بر انتخابات آمریکا


تلاش بایدن برای مهار تبعات جنگ غزه بر انتخابات آمریکا

روزنامه رای الیوم نوشت هدف بایدن از انعقاد توافق تبادل اسرا میان حماس و تل آویو، برگرداندن آرای از دست رفته در انتخابات آمریکا است.

تلاش بایدن برای مهار تبعات جنگ غزه بر انتخابات آمریکا

به گزارش راهبرد معاصر. آمریکا طرحی را برای جوش دادن توافق تبادل اسرا میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی مطرح کرده که هدف بایدن و تیمش از آن، برگرداندن آرای از دست رفته در انتخابات پیش روی این کشور است.

رای الیوم درباره تحرکات انجام شده در زمینه توافق میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی برای تبادل اسرا نوشت: اصلاحات پیشنهادی آمریکایی‌ها چیست؟ بایدن عجله دارد و طرحش بازگردانیدن آرای انتخاباتی است. مشوق‌های سه گانه میان بایدن و شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی»، امیر قطر بررسی شده که شامل گذرگاه دریایی، زمینی، هوایی و انتقال مجروحان است.

به نوشته این رسانه، آمریکایی‌ها پشت پرده موفق شدند که معامله تبادل اسرا میان مقاومت فلسطین و تل آویو را قبل از فرا رسیدن ماه مبارک رمضان به جریان اندازند و نسخه اصلاح شده را مطرح و همه طرف‌ها را به قاهره دعوت کنند.

این رسانه افزود: طبق این نسخه اصلاح شده، شمار زیادی از آوارگان اجازه بازگشت به شمال غزه را پیدا می‌کنند، اما شامل بازگشت همه نمی‌شود. همچنین طبق طرح مطرح شده از سوی آمریکا، آتش بس شش هفته‌ای برقرار و مسیر دریایی با قبرس با نظارت آمریکا برای انتقال کالا و کمک‌ها و انتقال مجروحان ایجاد و مقادیر زیادی کمک حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ کامیون در روز از سه معبر وارد می‌شود. همچنین کمک‌هایی از طریق هلی برن هوایی ارسال خواهد شد.

رای الیوم اضافه کرد: این پیشنهاد‌هایی است که حماس در حال بررسی آنهاست و احتمالا در تماس تلفنی مهم میان بایدن رئیس جمهور آمریکا و امیر قطر در شامگاه پنجشنبه بررسی شده است. آمریکایی‌ها بر این باورند که روح معنوی که یحیی السنوار (رهبر حماس در غزه) با نامه اش در گروه خود دمیده، فرصت گفت وگوی مجدد را فراهم کرده و بایدن و تیمش بر توقف تبعات جنگ تل آویو بر داخل آمریکا و انتخابات آن اصرار دارند.

این رسانه ادامه داد: از نگاه بایدن و تیم او، بهترین راه برای بازگردانیدن آرای از دست رفته در انتخابات اولیه به ویژه در ایالت میشیگان، ارائه طرحی است که دربرگیرنده بازگشت بخش اعظم اسیران ارتش رژیم اسرائیل نزد مقاومت طبق طرح رمضان شود و در مقابل، اجازه ورود مقادیر زیادی کمک داده تا گرسنگی و نیاز‌های بشردوستانه در همه مناطق غزه تامین شود.

رای الیوم نوشت: میزان موفقیت اصلاحات انجام شده از سوی آمریکا مشخص نیست، به ویژه که مقاومت فلسطین نشان داده که عجله‌ای برای توافق به هر قیمتی ندارد و سقفی برای خود مشخص کرده که محال است از آن عبور کند./ ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد امید به زندگی ؛ چندین انشا ادبی و زیبا امید به زندگی