بازگشت 644 میلیارد تومان پول مردم در روز پر رونق بورس


بازگشت 644 میلیارد تومان پول مردم در روز پر رونق بورس

امروز همزمان با جهش 60 هزار واحدی شاخص کل 644 میلیارد تومان پول حقیقی هم وارد بورس شد

بازگشت 644 میلیارد تومان پول مردم در روز پر رونق بورس

بورس یکشنبه نیز به کار خود خاتمه داد و مانند روز گذشته، سبد سهامداران پررونق بود. این دومین روز متوالی‌ست که شاخص‌های بورسی، جهش بزرگی را تجربه کردند.

پس از روند نزولی دو ماهه شاخص‌های بورسی، دو نماگر اصلی بازار سهام از ابتدای هفته وارد فاز صعودی شدند. به نحوی که شاخص کل در دو روز ابتدایی هفته جهش حدود پنج درصدی را پشت سر گذاشته است.

بورس امروز در یک نگاه

معاملات بورس یکشنبه نیز به نحوی رقم خورد که شاخص‌های بورسی مانند روز گذشته، شگفتی ساختند. به طوری که در پایان بورس امروز، شاخص کل با جهش بزرگ 60 هزار و 469 واحدی که معادل 2.9 درصد این شاخص است، روبه‌رو شد. بر این اساس، شاخص کل در پایان معاملات امروز در سطح دو میلیون و 147 هزار واحدی ایستاد.

بازگشت 644 میلیارد تومان پول مردم در روز پر رونق بورس

در طرف دیگر نیز قیمت معاملات سهم‌های کوچک بازار سهام، صعود قدرتمندی را تجربه کردند؛ به طوری که شاخص هم‌وزن بازار در پایان بورس امروز، 15 هزار و 558 واحد که معادل 2.15 درصد این شاخص است، افزایش ارتفاع داد و به سطح 740 هزار و 213 واحدی رسید.

حجم و ارزش معاملات خرد

امروز نیز رقم حجم و ارزش معاملات خرد نسبت به ماه‌های گذشته جهش بزرگی داشته است. گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران در روز جاری، حجم معاملات را 12 میلیارد برگه سهم و ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را هفت هزار و 280 میلیارد تومان نشان می‌دهد.

ورود و خروج پول حقیقی

مانند روند روز معاملاتی گذشته ورود و خروج پول حقیقی، این شاخص در روز جاری نیز مثبت بود. به طوری که در پایان بورس امروز حدود 644 میلیارد تومان پول حقیقی به بازار سهام تزریق شد. موضوع دیگری که باید به آن اشاره کرد، این است که تا لحظه تنظیم این گزارش حدود 940 میلیارد تومان پول حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت خارج شده است.

بیشترین ارزش معاملات

در جریان معاملات امروز بازار، سه سهم خگستر، شبندر و ورنا بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های شستا، خگستر و وبملت بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

وتوس با افزایش هفت درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، سدشت نیز با افت هفت درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

ورود پول هوشمند

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های توسن، ورنا و شپنا تعلق گرفت. همچنین سهم‌های شبندر، وبملت و ولشرق نیز در جریان معاملات امروز ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که نمادهای وملی، ونیرو و وخارزم خروج پول هوشمند داشتند.

لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های سمتاز، غفارس و سفارود رقم خورد. همچنین زشریف در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد حفارس بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازار سرمایه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج