فرمول یک بحرین 2024؛ اولین رقابت فصل با برتری ورستپن


فرمول یک بحرین 2024؛ اولین رقابت فصل با برتری ورستپن

مسابقات جایزه بزرگ در سال جدید، از بحرین شروع شد و باز هم، مکس ورستپن روی سکوی نخست ایستاد. پیست سرعت بحرین با سرمایه‌‌ ساخت ۱۵۰ میلیون دلار، از سال ۲۰۰۴ میزبان مسابقات فرمول یک است و حالا بیش از ۲ دهه سابقه‌ی برگزاری بالاتری سطح رقابت‌های...

مسابقات جایزه بزرگ در سال جدید، از بحرین شروع شد و باز هم، مکس ورستپن روی سکوی نخست ایستاد.

پیست سرعت بحرین با سرمایه‌‌ ساخت ۱۵۰ میلیون دلار، از سال ۲۰۰۴ میزبان مسابقات فرمول یک است و حالا بیش از ۲ دهه سابقه‌ی برگزاری بالاتری سطح رقابت‌های موتوراسپرت دارد. مسیر ۵/۴ کیلومتری در ۵۷ دور، ۳۰۸ کیلومتر برای رانندگان فرمول یک فراهم می‌کند. در محل نیز، گنجایش ۷۰ هزار تماشاچی وجود دارد.

فرمول یک بحرین 2024

هرچند که لوئیس همیلتون با ۵ پیروزی در بحرین، رکورددار موفقیت برای این پیست محسوب می‌شود، امسال هم مشابه دوره‌ی قبل، مکس ورستپن روی سکوی اول ایستاد تا فصل ۲۰۲۴ را با اقتدار آغاز کند. راننده هلندی توانست مسابقه را با زمان یک ساعت و ۳۱ دقیقه و ۴۴/۷۲ ثانیه به اتمام برساند. جالب‌تر اینکه سرجیو پرز دیگر راننده ردبول، ۲۲/۴۵۷ ثانیه بعد از ورستپن از خط پایان گذشت و دوم شد. در تعیین خط، ورستپن به پول پوزیشن رسیده بود و لکلرک، جایگاه دوم را گرفت.

قهرمانی فرموی یک بحرین 2024

رتبه‌های سوم و چهارم و پنجم در فرمول یک بحرین ۲۰۲۴ به کارلوس ساینز، چارلز لکلرک و جورج راسل رسید. لوئیس هملیتون و فرناندو آلونسو، قهرمانان سال‌های دور فرمول یک جهان، هفتم و نهم شدند. دیگر رویداد عجیب مسابقه، رتبه‌ی سیزدهم برای دنی ریکاردیو راننده‌ی با سابقه‌ی موتوراسپرت بود که امسال با RB هوندا (تیم دوم ردبول) مسابقه می‌دهد.

به لطف اول و دومی رانندگان ردبول، این تیم ۴۴ امتیازی شد. پس از پایان اولین رقابت فصل ۲۰۲۴، حالا فراری و مرسدس، ۲۷ و ۱۶ امتیازی هستند. مکلارن ۱۲ و استون مارتین ۳ امتیازی است. پنج تیم دیگر، شامل کیک سائوبر فراری، هاس فراری، RB هوندا، ویلیامز مرسدس و آلپین رنو، صفر امتیاز دارند.

مسابقه بعدی، یک‌شنبه آتی در عربستان برگزار می‌شود. دورهای تمرینی و تعیین خط این رقابت، روزهای پنج‌شنبه و جمعه انجام خواهد شد.

برچسب ها
فرمول یک F1

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

قیمت خودرو در بازار آزاد در 22 مرداد 1401