هشدار مسکو به غرب/ عقب‌نشینی ناتو از حمایت اوکراین


هشدار مسکو به غرب/ عقب‌نشینی ناتو از حمایت اوکراین

سید رضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه اظهارات مقام‌های اروپایی نشان می‌دهد غرب خواهان اعزام نیروی بیشتر به اوکراین برای افزایش تنش با روسیه نیست، گفت: از هم‌اکنون سایه وحشت گسترش تقابل با روسیه میان غربی‌ها حس می‌شود، به همین دلیل بعید است اروپا دراین زمینه از آمریکا تبعیت کند.

هشدار مسکو به غرب/ عقب‌نشینی ناتو از حمایت اوکراین

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ اعضای اصلی ناتو پیشنهاد امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه را برای اعزام نیروی نظامی به اوکراین رد کردند. آمریکا، آلمان و انگلیس ازجمله اعضای اصلی ناتو بودند که روز سه‌شنبه با پیشنهاد مکرون که گفته بود «هیچ گزینه‌ای ازجمله اعزام نیرو را نباید کنار گذاشت»، مخالفت کردند.


رئیس جمهور فرانسه تأکید کرد، هیچ اجماعی در ارتباط با پیشنهادش مبنی بر اعزام نیروی نظامی کشورهای غربی به خاک اوکراین میان رهبران ناتو به وجود نیامده است. در عین حال دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت، برای کشورهایی که رویکرد خصمانه ندارند، خطری از جانب روسیه وجود ندارد، ولی پیشروی ناتو به سمت مرزهای روسیه و لفاظی‌های خصمانه کشورهای عضو این ائتلاف، دلیلی برای اتخاذ تدابیر بیشتر در راستای تضمین امنیت روسیه ارزیابی می شود.


وی عنوان کرد، روند متزلزل شدن وضعیت اوکراین از داخل این کشور در حال شکل گیری است.

افزایش نرخ بیکاری و کاهش تولید در برخی کشورهای اروپایی ازجمله تبعات پذیرش بی قید و شرط خواسته های آمریکا در زمینه تداوم حمایت از اوکراین برای اروپاست


سید رضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل بین‌الملل درباره موضع کرملین نسبت به افزایش نیروی خارجی دراوکراین و تهدید حمله نظامی ناتو به «راهبرد معاصر» گفت: در سه سال گذشته اروپایی ها بارها از آمریکایی ها بازی خوردند، به همین دلیل مردم اروپا زیر سخت ترین شرایط اقتصادی نسبت به سال های گذشته قرار گرفتند، به طوری که با منتقل نشدن انرژی از روسیه به کشورهای اروپایی به ویژه آلمان، افزایش نرخ سوخت به افزایش تورم و تحمیل فشار زیادی بر رفاه مردم این قاره منجر شده است.


وی افزود: افزایش قیمت حامل های انرژی در اروپا به منزله تغییر وضعیت رفاه است، به گونه ای که بخشی از مردم اروپا به ویژه کشورهای درجه دو و سه اروپایی برای پخت و پز و گرم کردن خود در زمستان های سخت به سمت استفاده از هیزم روی آورده اند. وضعیت به قدری بغرنج است که حتی بخشی از مردم کشورهای پیشرفته مانند آلمان از نگرانی هزینه ها و کمیاب یا نایاب شدن نیازهای روزمره خود هزینه های مرتبط با انرژی را به سایر نیازمندی ها ترجیح می دهند، لذا هیزم می سوزانند تا صرفه جویی کرده باشند و در تأمین معاش خود دچار چالش های جدی نشوند.


کارشناس مسائل بین‌الملل درباره تبعات همراهی اروپا با خواسته های آمریکا در زمینه بحران اوکراین عنوان کرد: افزایش نرخ بیکاری و کاهش تولید در برخی کشورهای اروپایی ازجمله تبعات پذیرش بی قید و شرط خواسته های آمریکا در زمینه تداوم حمایت از اوکراین برای اروپاست. در چنین وضعیتی هنگامی که آمریکایی ها از طولانی شدن جنگی سخت سخن می گویند و خواستار تداوم حمایت اروپا به ویژه در زمینه مالی هستند، اوضاع بر اروپا گران می آید.


صدرالحسینی گفت: آمریکا 14 میلیارد دلار برای حمایت از اوکراین اختصاص داد، ضمن اینکه در راستای دسترسی سریع کی یف به تسلیحات نظامی چندین کارخانه ساخت تسلیحات نظامی در آن کشور ایجاد کرده؛ موضوعی که به افزایش نگرانی اروپا نسبت به تداوم و طولانی شدن جنگ در اوکراین منجر شده است.


کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: هفته گذشته مقام های آلمانی و اروپایی در زمینه اعزام نیرو به اوکراین مقابل اظهارنظر مکرون موضع گیری کردند. به نظر می آید سران اروپا نگران درخواست های بیش از اندازه آمریکا و ناتو در حمایت از کی یف هستند. مواضع سران اروپایی نشان می دهد علاقه ای به تداوم حمایت از ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین ندارند، زیرا اروپا بعد از جنگ اوکراین متحمل بیشترین خسارت ها شده است.

مواضع سران اروپایی نشان می دهد علاقه ای به تداوم حمایت از ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین ندارند


صدرالحسینی توضیح داد: سران اروپایی به خوبی می دانند گسترش جنگ و بغرنج شدن اوضاع به آسیب پذیری بیشتر اقتصاد منجر می شود، زیرا آمریکا به دلیل دور بودن از منطقه آسیب نمی بیند، لذا شاهدیم شکاف میان اروپا و آمریکا با اخطار کرملین نسبت به استقرار نیروی نظامی در اوکراین بیشتر شده است.


کارشناس مسائل بین‌الملل عنوان کرد: اظهارنظر مقام های اروپایی در روزهای اخیر حاکی از آن است، اروپا مایل به اعزام نیروی بیشتری به اوکراین نیست و از هم اکنون سایه وحشت گسترش جنگ در اروپا حس می شود، به همین دلیل بعید به نظر می آید اروپا از آمریکا تبعیت کند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ازدواج عروس 85 ساله ثروتمند با پسر 25 ساله در ایران / رسوایی شرم آور را ببینید