آشنایی با انواع پودر پروتئین وی اصل و نحوه مصرف آن‌ها


آشنایی با انواع پودر پروتئین وی اصل و نحوه مصرف آن‌ها

از ویژگی‌های منحصر به فرد این ویتامین که آن را در مقایسه با انواع پروتئین‌ها متمایز می‌کند، می توان به سرعت جذب بالای آن اشاره کرد. پروتئین انواع مختلفی دارد که در این مقاله به معرفی آن...

از ویژگی‌های منحصر به فرد این ویتامین که آن را در مقایسه با انواع پروتئین‌ها متمایز می‌کند، می توان به سرعت جذب بالای آن اشاره کرد. پروتئین انواع مختلفی دارد که در این مقاله به معرفی آن ها، نحوه مصرف و قیمت پروتئین وی اصل خواهیم پرداخت.

پروتئین وی چیست؟

پودر پروتئین وی از شیر منعقد شده یا لخته شده به دست می‌آید. زمانی که در فرایند تولید پنیر شیر را لخته می‌کنند، آبی از آن باقی می‌ماند که به اصطلاح به آن آب پنیر می‌گویند. آب پنیر درصد بالایی پروتئین‌های وی دارد و این پروتئین تمام آمینو اسیدهای ضروری برای بدن را در خود جای داده است.

ارزش غذایی این پروتئین به قدری بالا است که ورزشکاران تنها با مصرف آن می‌توانند نیازهای روزانه بدن خود را برای دریافت آمینو اسیدها به خوبی رفع کنند. همچنین این پروتئین نقش مهمی در عضله سازی دارد و عملکردهای ورزشی را بهبود می‌بخشد. سیستم ایمنی بدن را ارتقا می‌دهد و موجب افزایش مقاومت بدن در برابر عوامل بیماری‌زا می‌شود‌.

معرفی انواع پروتئین وی

این پروتئین انواع مختلفی دارد و در سه نوع ایزوله، هیدرولیز شده و کنسانتره موجود است که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

پروتئین وی کنسانتره

این پروتئین در مقایسه با انواع پروتئین‌های وی ارزان‌تر است، به همین علت در میان مصرف کنندگان محبوبیت بیشتری دارد. نکته مهمی که راجع به خرید این محصول باید به آن دقت کنید، میزان غلظت و کیفیت آن است.‌ پروتئین‌هایی که کمتر از ۲۹ درصد غلظت دارند، برای محصولات غذایی فرآوری شده مناسب هستند. پروتئین‌هایی که غلظت آن ها بیشتر از ۸۰ درصد باشد ارزش غذایی زیادی دارند و به عنوان یک ماده غذایی غنی قابل استفاده هستند.

این ویتامین با تغلیظ کردن شیر به دست می‌آید؛ به همین علت اغلب هورمون‌هایی که به گاوهای شیرده می‌دهند در آن موجود است که این هورمون‌ها برای انسان مضر هستند؛ بنابراین هنگام خرید حتماً به این موضوع دقت کنید. پروتئین V از نوع کنسانتره خود انواع مختلفی دارد و ویژگی‌های آن عبارتند از:

  • حاوی آمینو اسید است و به عضلات حجم می‌دهد.
  • در دو نوع بدون طعم و طعم‌دار در دسترس است.
  • کربوهیدرات و چربی آن کم است.
  • در غلظت‌های مختلف برای افراد با نیازهای متفاوت موجود است.
  • اسپارتام ندارد.

پروتئین وی ایزوله

یکی دیگر از انواع پروتئین‌های وی پروتئین ایزوله است که در مقایسه با نمونه‌های دیگر درصد خلوص بیشتری دارد. این پروتئین بخش زیادی از آمینو اسیدهای ضروری برای بدن را در خود جای می‌دهد. فرایند تولید این محصول بسیار پیچیده است و مراحل متعددی برای خالص سازی و افزایش غلظت آن انجام می‌شود. درصد خلوص این محصول ۹۰ درصد است.

از ویژگی‌های ارزشمند این نوع ویتامین می‌توان به جذب سریع و آسان آن در سلول‌های ماهیچه‌ای اشاره کرد که در نهایت باعث عضله‌سازی بیشتر و سریع‌تر می‌شود. از سایر ویژگی‌های این نوع ویتامین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • آسپارتام ندارد.
  • منبع غنی از آمینو اسیدهای شاخه‌دار و گلوتامین است.
  • جذب و هضم آن توسط عضلات سریع‌تر انجام می‌شود.
  • در هر ۳۲ گرم از این ترکیب ۲۶ گرم پروتئین خالص وجود دارد.

همه این ویژگی‌ها باعث شده تا قیمت پروتئین وی اصل در مقایسه با سایر پروتئین‌های وی بیشتر باشد.

پروتئین وی هیدرولیز شده

یکی دیگر از انواع پروتئین‌های وی، نوع هیدرولیز شده آن است. تولید این ویتامین طی فرایندهای مختلفی صورت می‌گیرد و در نهایت کار جذب کردن آمینو اسیدهای ضروری را برای بدن راحت‌تر می‌کند. این پروتئین برای ورزشکارانی که تمرین‌های عضله سازی و استقامتی انجام می‌دهند به شدت مفید خواهد بود. بسیاری از ورزشکاران معتقدند که پروتئین هیدرولیز شده در مقایسه با سایر نمونه‌ها بهترین است. حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد این محصول را پروتئین خالص تشکیل می‌دهد که این موضوع باعث افزایش قیمت این مکمل شده است.

شما می توانید انواع پودر پروتیین وی آلبومین را با کیفیت عالی و اصل با مناسب ترین قیمت ها از داروخانه صبا خریداری کنید.

آشنایی با انواع پودر پروتئین وی اصل و نحوه مصرف آن‌ها

نحوه مصرف پروتئین وی برای بدنسازان

همان طور که گفتیم پودر پروتئین وی داروخانه ‌ای آمینو اسیدهای مهم و ضروری برای بدن را تامین می‌کند و باعث افزایش توده‌های عضلانی در بدن ورزشکاران می‌شود. ورزشکارانی که از این پروتئین استفاده می‌کنند، قدرت و حجم عضلات آن ها در مدت زمان کم افزایش پیدا می‌کند.

علاوه بر آن بهبود عملکردهای ورزشی و تسریع ریکاوری از دیگر مزایای مصرف این پروتئین به شمار می‌رود. زمان و نحوه مصرف این پروتئین معمولا از طرف مشاورین تغذیه و مربی، بر اساس تمرینات ورزشی ورزشکاران و متابولیسم بدنشان تعیین می‌شود. برای خرید پودر پروتئین وی آلبومین می‌توانید به سایت داروخانه صبا مراجعه نمایید.

بلافاصله بعد از تمرین

مصرف این پروتئین ۴۵ دقیقه بعد از انجام تمرین باعث می‌شود تا پارگی عضلات به خوبی ترمیم شود و بدن برای نوبت های بعدی تمرین آماده شود.

قبل از آغاز تمرین

یکی از زمان‌هایی که برای مصرف پروتئین توسط مربی و مشاور تغذیه توصیه می‌شود، مصرف این ویتامین ۶۰ دقیقه قبل از آغاز تمرین است که باعث می‌شود سطح آمینو اسیدهای موجود در خون افزایش یابد.

صبح بعد از بیدار شدن

اگر پس از بیدار شدن از خواب شبانه این پروتئین را مصرف کنید، جذب پروتئین در بدن سریع‌تر اتفاق می‌افتد و پروتئین عضلات به خوبی تامین می‌شود که این موضوع انرژی زیادی را در بدن ایجاد می‌کند.

پیش از خواب

اگر پروتئین وی را قبل از خواب استفاده کنید، پروتئین مورد نیاز عضلات بدن شما به خوبی تامین می‌شود و این موضوع رشد توده‌های عضلانی را افزایش می‌دهد.

آشنایی با انواع پودر پروتئین وی اصل و نحوه مصرف آن‌ها

مزایای استفاده از پروتئین وی

مصرف پروتئین فواید متعددی دارد که از مهمترین آن ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • موجب جلوگیری از ابتلا به سرطان به دلیل داشتن آنتی اکسیدان‌های فراوان می شود.
  • علاوه بر آن بهبود سوء تغذیه بهبود آلرژی و حساسیت، درمان زخم‌های مزمن و سوختگی و... از دیگر مزایای مصرف این ویتامین به شمار می‌روند.
  • کاهش کلسترول خون، کمک به کاهش وزن، درمان بیماری های تنفسی نظیر آسم، کمک به بهبود فشار خون و درمان بیماری‌های قلبی از دیگر مزایای مصرف این پروتئین به شمار می‌روند.

خرید پروتئین وی (whey) از داروخانه های معتبر

اگر تصمیم دارید ویتامین V تهیه کنید، حتما به داروخانه های معتبر بروید تا نوع اصل و باکیفیت این محصول را خریداری کنید. ما به شما داروخانه آنلاین صبا را معرفی می کنیم. انواع پروتئین هایی که در این مرکز ارائه می‌شوند از نوع اصل هستند و بیشترین میزان کیفیت را دارند.

سخن پایانی

همان طور که گفتیم پروتئین وی یکی از پروتئین‌های فوق‌العاده ارزشمند برای بدنسازان و ورزشکاران است که از ارزش غذایی و فواید بسیار بالایی دارد. این پروتئین در انواع کنسانتره، ایزوله و هیدرولیزه به تولید می‌رسد و هر نوع آن ویژگی‌های مختلفی دارد. اگر تصمیم به خرید و استفاده از این محصول دارید، حتماً با مشاور تغذیه و مربی خود گفتگو کنید تا بهترین و مناسب‌ترین نوع این محصول متناسب با متابولیسم بدن شما معرفی کنند. همچنین نحوه مصرف این ویتامین باید توسط مشاور تغذیه و مربی تعیین شود.

منبع: مجله داروخانه صبا (https://sabads.com/mag)


آشنایی با انواع پودر پروتئین وی اصل و نحوه مصرف آن‌ها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کفش نوزادی دخترانه و پسرانه با طرح های جدید و خاص