دعوت از حماس برای سفر به مصر به منظور پیگیری مذاکرات


دعوت از حماس برای سفر به مصر به منظور پیگیری مذاکرات

یکی از رهبران جنبش حماس فلسطین گفت که رسما از سوی مصر برای سفر به قاهره به منظور اعطای پاسخ خود به پیشنهادهای ارائه شده در خصوص توقف جنگ، راهی قاهره می‌شود.

دعوت از حماس برای سفر به مصر به منظور پیگیری مذاکرات

به گزارش راهبرد معاصر، «اسامه حمدان»، از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز یکشنبه تاکید کرد که جنبش متبوعش دعوتنامه‌ای برای سفر به قاهره دریافت کرده است.

حمدان در گفت‌وگو با شبکه «العربی» عنوان کرد که دولت آمریکا همچنان در حال اعطای زمان به رژیم اشغالگر صهیونیستی برای تداوم جنایت‌هایش در غزه است.

وی تصریح کرد که رژیم اشغالگر صهیونیستی نمی‌خواهد جنگ را متوقف کند بلکه همچنان به دنبال قتل و کشتار ملت فلسطین از طریق محاصره و گرسنگی دادن به آن‌هاست.

اسامه حمدان گفت: دور جدیدی از مذاکرات امروز و فردا (دوشنبه) در قاهره برگزار خواهد شد و امیدواریم نتیجه‌ای مطلوب برای ملت فلسطین حاصل شود.

یک منبع امنیتی مصری دیروز شنبه گفت که هیئتی از جنبش حماس طی ساعات آینده (یعنی امروز) برای دادن پاسخ نهایی این جنبش به طرح موسوم به چارچوب پاریس2، به قاهره خواهد رفت.

همزمان با حضور هیئت حماس، یک هیئت اسرائیلی در قاهره حضور خواهد داشت تا در جریان محتوای پاسخ قرار گیرد. قاهره، دوحه و قطر این اواخر میزبان هیئت‌‌های مذاکره کننده رژیم اسرائیل و گرو‌ه‌های فلسطینی مانند حماس و واسطه‌ها برای دست یابی به آتش بس در غزه بود.

رژیم اسرائیل به دنبال آزادی اسرای خود از غزه است و علی رغم حمله به شمال غزه و گذشت 150 روز از جنگ، بجز چند مورد از جمله اجساد این اسرا، هنوز نتوانسته است این اسرا را که شمارشان صدها نفر است، آزاد کند.

در مقابل مقاومت فلسطین در غزه هرگونه توافق تبادل اسرا و آتش بس را منوط به خروج کامل ارتش رژیم اسرائیل از غزه و ورود کمک‌های انسانی و بازسازی این منطقه کرده است.

روزنامه یدیعوت آحارونوت این هفته به نقل از یک عضو تیم مذاکره کننده رژیم صهیونیستی که به منظور مذاکره بر سر تبادل اسرا در پاریس به سر می برد، نوشت حماس همچنان بر لزوم عقب نشینی ارتش اسرائیل از نوار غزه به عنوان پیش شرط هرگونه توافق برای تبادل اسرا تاکید دارد.

اسامه حمدان: هدف نشست پاریس دادن زمان بیشتر به صهیونیست‌ها برای حمله جدید است/ تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)