سرمربی استقلالی به دنبال شگفتی بزرگ برابر پرسپولیس


سرمربی استقلالی به دنبال شگفتی بزرگ برابر پرسپولیس

شاگردان اوسمار ویرا در مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی فوتبال ایران باید به مصاف نفت‌وگاز گچساران بروند.

مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی در فصل ۰۳-۱۴۰۲ با حضور ۹ تیم از لیگ دسته اول فوتبال ایران در حال پیگیری است که تیم‌های فجرسپاسی شیراز، مس سونگون ورزقان، استقلال ملاثانی، چادرملو اردکان، شهر راز شیراز، نفت‌وگاز گچساران، مس کرمان، سایپا تهران و پارس جنوبی جم نمایندگان لیگ آزادگان در این مرحله بودند که فجرسپاسی شیراز، مس کرمان، مس سونگون، سایپا تهران، استقلال ملاثانی و چادرملو اردکان توانستند به جمع ۱۶ تیم برتر راه پیدا کنند و ماجراجویی تیم‌های شهر راز شیراز و پارس جنوبی جم خیلی زود در این مرحله به پایان رسید.

سرمربی استقلالی به دنبال شگفتی بزرگ برابر پرسپولیس

نفت‌وگاز گچساران، تنها تیم حاضر در لیگ دسته اول فوتبال ایران است که هنوز در مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی به میدان نرفته و در میان 9 تیم لیگ یکی، سخت‌ترین قرعه برای شاگردان پیروز قربانی است؛ چرا که آن‌ها باید خود را برای جدال با پرسپولیس، مدافع عنوان قهرمانی جام حذفی آماده کنند و براساس برنامه‌ریزی انجام شده از سوی سازمان لیگ، نفتی‌ها روز دوشنبه چهاردهم اسفندماه در ورزشگاه آزادی تهران میهمان شاگردان اوسمار ویرا خواهند بود.

سرمربی استقلالی به دنبال شگفتی بزرگ
پرسپولیس در میان تیم‌های لیگ برتری در طول ۳ فصل گذشته با قرعه مناسبی در شروع به کار جام حذفی مواجه بوده و سرخ‌پوشان پایتخت همواره کار خود را در جام حذفی با انجام مسابقه برابر حریفانی از لیگ یک یا لیگ دو آغاز کرده‌اند و حالا برای چهارمین فصل پیاپی آن‌ها از خطر رویارویی با تیمی لیگ برتری در گام نخست گریخته‌اند. حضور پیروز قربانی، کاپیتان سابق استقلال روی نیمکت نفت‌وگاز گچساران در قامت سرمربی این تیم، آن‌هم در حالی‌که او سابقه گلزنی برابر پرسپولیس در داربی پایتخت را دارد، یکی از جذابیت‌های این مسابقه است.

اولین محک شاگردان پیروز در فصل جدید جام حذفی
نفتی‌ها در شرایطی در جمع ۳۲ تیم برتر جام حذفی فوتبال ایران در فصل ۰۳-۱۴۰۲ قرار گرفته‌اند که آن‌ها گام نخست را در فصل جدید رقابت‌های جام حذفی بی‌دردسر برداشتند. آن‌ها طبق قرعه‌کشی انجام شده باید در دیداری خانگی به مصاف آورین خوی به میدان می‌رفتند اما انصراف نماینده استان آذربایجان‌غربی باعث شد تا شاگردان پیروز قربانی بدون انجام مسابقه رسمی به مرحله یک‌شانزدهم نهایی برسند و حالا آن‌ها هم باید در شرایطی مشابه پرسپولیس، اولین بازی خود در این تورنمنت را برگزار کنند.

امیدوار به تاریخ‌سازی دوباره بعد از 8 سال!
شاگردان پیروز قربانی در لیگ آزادگان با کسب ۳۲ امتیاز در رتبه ششم جدول هستند اما فاصله ۱۴ امتیازی‌شان با منطقه سبز جدول برای صعود به لیگ برتر باعث شده تا آن‌ها با حداقل امید کار خود را در لیگ آزادگان دنبال کنند و به نظر می‌رسد که انگیزه‌شان شگفتی‌سازی برابر پرسپولیس و صعود به مرحله بعدی این رقابت‌ها است. آخرین حضور نفت‌وگاز گچساران در جام حذفی در فصل ۹۶-۱۳۹۵ بود که آن‌ها توانستند با کنار زدن تیم‌های شهرداری کاشان، استقلال خوزستان، راه‌آهن تهران و فولاد خوزستان خود را به جمع ۸ تیم برتر برسانند اما در مرحله یک‌چهارم نهایی با نتیجه ۳ بر یک مغلوب تراکتور تبریز شدند تا نتوانند به شگفتی‌سازی خود ادامه دهند و در جمع ۴ تیم برتر رقابت‌ها قرار گیرند.

چشم امید قربانی به درخشش منصف
امیرمحمد منصف، مهاجم ۲۷ ساله و باتجربه نفت‌وگاز گچساران برترین گلزن این تیم در فصل جاری لیگ آزادگان است؛ به‌طوری‌که او توانسته در فصل جاری، ۶ گل از ۲۴ گل شاگردان پیروز قربانی را به‌ثمر برساند و به نظر می‌رسد این سرمربی جوان امید زیادی به درخشش منصف برابر پرسپولیس دارد. نکته جالب‌توجه اینکه امید علیپور، مهاجم گلزن و فرصت‌طلب نفت‌وگاز که در فصل جاری ۴ برای این تیم گل زده، در بازار زمستانه به شمس‌آذر قزوین پیوست تا در غیاب او، نفتی‌ها برابر پرسپولیس صف‌آرایی کنند و با این شرایط، چشم امید هواداران این تیم گچسارانی به درخشش منصف است. البته که چهره‌های دیگر از جمله جلیل پناهی، میثم مرادی و رضا خانی هم می‌توانند جزو بازیکنان موثر ترکیب نفت‌وگاز گچساران باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال داخلی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید