میزان اشتغال صنعتی کشور به 8 میلیون و 467‌هزار نفر رسیده است


دنیای‌اقتصاد: معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: برای اولین بار میزان اشتغال صنعتی کشور به ۸میلیون و ۴۶۷‌هزار نفر رسیده که این امر در تاریخ اشتغال‌زایی صنعتی بی‌سابقه بوده است.

به گزارش «ایرنا»، محمدمهدی برادران افزود: نمایندگان مجلس در استان‌ها نسبت به تعطیلی واحدهای صنعتی که دولت سیزدهم به دنبال احیای آنها رفته، توجه داشته باشند تا با راه‌اندازی این مراکز صنعتی، بخش صنعت و کارگران کارخانه‌ها بتوانند فعالیت‌های خود را برای تولید بیشتر ادامه دهند.

معاون وزیر صمت گفت: جامعه صنعتی داخلی در کشور سرمایه‌گذاری کرده و بیشترین حساسیت را در زمینه امنیت سرمایه و آینده صنعت کشور دارد و صنعتگران توقع دارند نمایندگان مجلس با قوانین حمایتی خود از صنعت این امنیت را بیش از گذشته تامین کنند. اگر اشتغال مردم تامین شود قطعا زندگی نسل جوان به سوی بهبودی پیش خواهد رفت.

برادران درباره وضعیت بخش صنعت و معدن در استان تهران خاطرنشان کرد: در کشور بیش از ۸۰۰شهرک صنعتی داریم که فعال هستند و در حوزه استان تهران نیز مجموعه‌های صنعتی و اصناف بزرگی وجود دارند و آنها نیز از ترکیب جدید مجلس توقع دارند برای حمایت صنعت با آنان همسو شوند.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه در استان تهران مشکلاتی در حوزه صنعت وجود دارد که باید حل شود، بیان کرد: ما نیازمند اصلاحات صنعتی هستیم و در استان تهران مشکلاتی داریم که احساس می‌شود در حاشیه تهران تقریبا موضوعات با تلاش صنعتگران و حمایت دولت حل شده و از طرفی موضوع تعطیلی واحدهای تولیدی که طی سال‌های گذشته به سمت احیا رفته، به عنوان هدف آینده دولت دنبال شده است.

برادران توضیح داد: در شعاع ۱۳۵کیلومتری شهر مصوبه‌ای وجود دارد که به لکه‌های صنعتی اجازه فعالیت می‌دهد، اما خیلی از واحدهای صنعتی ما در این لکه‌های صنعتی مشکلاتی دارند که حل آنها نیازمند عزم جدی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استان تهران است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید