انحلال شرکت‌های زیان‌ده صندوق بازنشستگی‌


مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: این صندوق، بحث متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را با جدیت دنبال می‌کند تا این عزیزان از مزایا بهره‌مند شوند.

انحلال شرکت‌های زیان‌ده صندوق بازنشستگی‌

به گزارش راهبرد معاصر؛ نعمت‌الله ترکی در حاشیه نشست با مسئولان کانون‌های بازنشستگی استان کردستان در گفتگو با خبرنگاران از صدور احکام حاوی مزایای مناطق جنگی برای بازنشستگان ۶ استان کشور تا قبل از شهریور امسال خبر داد و اظهار داشت: پرداخت این مزایا نهایی شده و هفته آینده نشستی با مدیران این استان‌ها برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در نشست هفته آینده معاون فنی سازمان بازنشستگی با مدیران استانی مشکلات بررسی و جمع‌بندی خواهد شد، گفت: این صندوق، بحث متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را با جدیت دنبال می‌کند تا این عزیزان از مزایا بهره‌مند شوند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری فلسفه وجودی این صندوق را «تأمین معیشت و پرداخت حقوق مستمری بازنشستگان» که یکی از دغدغه‌های اصلی این قشر زحمت‌کش به ویژه در استان‌های مرزی کشور است، را عنوان کرد و افزود: بحث همسان‌سازی حقوق نیز تا سال ۱۴۰۰ اجرا شد و در قانون بودجه ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ حدود ۹ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده که تلاش می‌کنیم در نیمه دوم سال‌جاری این مبلغ را نقد و پرداخت کنیم.

وی درباره هزینه‌های درمانی بازنشستگان خاطر نشان کرد: در قانون بودجه در زمینه بیماری‌های خاص، ۹ هزار میلیارد تومان اعتبار برای این حوزه اختصاص یافته که فرد بیمار تا سقف ۵۰ میلیون تومان می‌تواند دریافت کند.

ترکی با بیان اینکه وظیفه ما ایجاد رفاه نسبی برای بازنشستگان است، افزود: در همین راستا دستورالعملی تدوین شده که این قشر عزیز از شهریورماه بتوانند از کارت خدمات سفر بهره‌مند شوند.

وی از احداث مجتمع فرهنگی، ورزشی و اجتماعی ویژه بازنشستگان در مراکز استان‌های کشور خبر داد و عنوان کرد: شرط تحقق این هدف تأمین زمین است که امیدواریم مسئولان استانی در این زمینه ما را یاری کنند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در پاسخ به این سؤال که برای تامین مبلغ افزایش احکام بازنشستگان در سال‌های آتی چه برنامه‌ای دارید، توضیح داد: سعی می‌کنیم سهامی را برای این منظور اختصاص دهیم که ظرف یک ماه نقد شود.

وی همچنین درباره تعدد شرکت‌های بازنشستگی در کشور اذعان کرد: از ۱۸۵ شرکت صندوق بازنشستگی کشوری تنها ۱۸ شرکت سودده هستند، بنابراین شرکت‌های زیان‌ده منحل و با آنان خداحافظی خواهیم کرد.

ترکی همچنین در این سفر خانه امید بازنشستگان شهرستان سقز با هزینه‌کرد ۹۰ میلیارد ریال را افتتاح کرد. / تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دستگیری عامل ضرب و شتم شهروندان در اتوبوس