اعتصاب همزمان اتحادیه حمل و نقل با فعالان اقلیمی در آلمان


اعتصاب همزمان اتحادیه حمل و نقل با فعالان اقلیمی در آلمان

کارگران حمل و نقل عمومی و فعالان اقلیمی دو گروهی هستند که اغلب در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. اما حالا شاهد حضور این دو گروه در آلمان برای اعتصابات هستیم.

به گزارش تجارت‌نیوز، اعتصاب مشترک اتحادیه حمل و نقل و فعالان اقلیمی در آلمان، نشان‌دهنده گامی مهم برای همکاری بین دو گروه است که پیشتر اغلب در مقابل یکدیگر قرار گرفته بودند. این همکاری با هدف بهبود شرایط کاری و سرمایه‌گذاری در حمل و نقل عمومی پایدار و سازگار با محیط زیست صورت گرفته است.

این اعتصاب را می‌توان آغاز همکاری بین جنبش جهانی آب‌وهوا، جمعه‌ها برای آینده و Ver.di، یکی از بزرگترین اتحادیه‌های کارگری در اروپا که نماینده 1.9 میلیون کارگر خدماتی است، دانست.

حمل و نقل مسئول حدود یک چهارم انتشار گازهای گلخانه‌ای اروپا

به گزارش یورونیوز، کمپین (#WeDriveTogether) برای شرایط کاری بهتر برای کارگران حمل و نقل و سرمایه‌گذاری بیشتر و اصلاح سیستم حمل و نقل عمومی مبارزه می‌کند. تغییر بخش حمل و نقل برای مقابله با تغییرات اقلیمی حیاتی است.

براساس گزارش آژانس محیط زیست اروپا (EEA)، حمل و نقل مسئول حدود یک چهارم کل انتشار گازهای گلخانه‌ای اتحادیه اروپا است. به این ترتیب، فعالان اقلیمی برای سرمایه‌گذاری بیشتر در حمل و نقل عمومی پایدار و سازگار با محیط زیست فشار می‌آورند.

اثرات اعتصاب کارگران حمل و نقل

اما چرا کارگران حمل و نقل عمومی با فعالان اقلیمی در این اعتراضات همراه شده‌اند؟ بخش حمل و نقل در سراسر اروپا، به دلیل اقداماتی که برای کاهش هزینه‌ها انجام می‌دهد و تا کنون عمده آنها به ضرر رانندگان اتوبوس و قطار بوده، با لحظه‌ای حساس مواجه است. سیستم حمل و نقل عمومی اروپا در شرف فروپاشی قرار دارد.

ماتیاس کورک، یک راننده اتوبوس از برلین می‌گوید: «رانندگان اتوبوس کاملاً پرکار هستند، بسیاری از ما مریض هستیم و نمی‌توانیم سر کار برگردیم. شیفت‌های ما مدام طولانی‌تر می‌شوند، تقریباً زمانی براس استراحت وجود ندارد و ما دائماً در مورد تأخیر در سرویس استرس داریم.»

شرایط کار به حدی ضعیف است که بسیاری از آنها این شغل را ترک می‌کنند و یافتن نیروهای جدید چالش بزرگی است.

سخنگوی کمپین جمعه‌ها برای آینده که از جمله فعالان اقلیمی است، می‌گوید: «این چیزی نیست که بتوان در مذاکرات دستمزد حل کرد، بلکه بسیار فراتر از آن است. ما به سرمایه‌گذاری قابل توجهی در حمل و نقل عمومی نیاز داریم که باید از سوی دولت تامین شود.»

کمپین جمعه‌ها برای آینده و Ver.di امیدوارند با پیوستن به قدرت‌ها نشان دهند که این یک موضوع سیاسی است که دولت‌ها و شوراهای محلی را ملزم به یافتن راه حل می‌کند.

کورک می‌گوید: «رانندگان اتوبوس و فعالان اقلیمی ممکن است در نگاه اول متحد نباشند، در واقع، ما اغلب در مقابل هم قرار می‌گیریم، اما منافع مشترک زیادی داریم. ما به بودجه مناسب برای حمل و نقل عمومی نیاز داریم تا به اهداف اقلیمی خود برسیم و شرایط کاری خود را بهتر کنیم. و وقتی با هم می‌جنگیم خیلی قوی‌تر می‌شویم.»

وی در ادامه بیان کرد: «در ابتدا شک داشتم، نمی‌دانستم از این فعالان چه می‌خواهم؟ اکنون نه تنها می‌توانم بگویم که اینها دوستان مبارز من هستند، بلکه من خودم را جزئی از فعالان اقلیمی هستم. من افتخار می‌کنم که بخشی از این جنبش محسوب می‌شوم.»

این اولین بار نیست که کارگران حمل و نقل عمومی با فعالان اقلیمی همکاری می کنند.

در بریتانیا، اتحادیه راه آهن Aslef به گروه اقلیم دوستان زمین (FoE) پیوست تا سرمایه‌گذاری بیشتری در این بخش به منظور دستیابی به اهداف پایدار در اسکاتلند درخواست کند.

در این بیانیه از نمایندگان مجلس خواسته شد تا «نقش اساسی سفر ریلی و حمل و نقل عمومی را در کمک به رشد اقتصاد اسکاتلند و تحقق اهداف چالش‌برانگیز اما ضروری آب‌وهوایی‌ خود تشریح کنند.»

اعتصاب مشترک اتحادیه حمل و نقل و فعالان اقلیمی در آلمان، در روزهای اخیر آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

اخبار حوزه محیط زیست و تغییرات اقلیمی را در صفحه اقتصاد سبز تجارت‌نیوز بخوانید.

به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا