چقدر زمان لازم داریم تا به راحتی انگلیسی صحبت کنیم؟


چقدر زمان لازم داریم تا به راحتی انگلیسی صحبت کنیم؟

امروز قصد داریم نگاهی علمی و اثبات شده را به فرایند یادگیری زبان انگلیسی انداخته و این مبحث مهم را مورد ارزیابی قرار دهیم.

هنگامی که یک زبان جدید را فرا می گیریم، هر روز ساعت ها و ساعت ها را باید با آن سپری کنیم. وقتی در نهایت به اصول اولیه تسلط پیدا کردیم، احساس می کنیم می توانیم برای همیشه این روند را ادامه دهیم. اما یادگیری یک زبان جدید آنطور که به نظر می رسد آسان نیست. به عنوان مثال زبان انگلیسی را در نظر بگیرید: بیشتر مردم می دانند که یادگیری این زبان دشوار است، اما بسیاری از افراد ادعا می کنند قادر هستند این زبان را در کمتر از سه ماه به افراد دیگر آموزش دهند ولی حقیقت امر این است که تسلط به زبان انگلیسی سال ها و سال ها زمان می برد و به این آسانی نمی باشد. امروز قصد داریم نگاهی علمی و اثبات شده را به فرایند یادگیری زبان انگلیسی انداخته و این مبحث مهم را مورد ارزیابی قرار دهیم.

آیا یادگیری زبان انگلیسی دشوار است؟

اگر مدت زیادی است که در حال مطالعه زبان انگلیسی بوده اید و نتیجه دلخواه را کسب نکرده اید، ممکن است یادگیری آن سخت به نظر برسد. با این حال، اگر از صفر شروع کنید و با یک معلم خوب کار کنید، آنقدرها هم که فکر می کنید این فرایند سخت نخواهد بود. درواقع خلاف این موضوع صحت دارد! شما می توانید هر روز چیزهای جدیدی یاد بگیرید و در مطالعات خود پیشرفت کنید. مهمترین امر این است که انگیزه داشته باشید و به طور منظم سخت کار کنید.

هنگامی که کمی پیشرفت کردید، می توانید شروع به جستجوی شغل کرده و زبان انگلیسی را به عنوان یکی از مهارت های اصلی خود عنوان کنید. یک معلم خوب به شما کمک می کند زبان انگلیسی را سریع و آسان یاد گرفته و بتوانید در اسرع وقت شغلی مناسب را پیدا کنید. برای کسانی که می خواهند در شغل های بین المللی ، زبان انگلیسی بسیار مهم است. علاوه بر این ، اگر این گزینه را ندارید، ممکن است ادامه تحصیل در یک کشور انگلیسی زبان نیز برای شما دشوار باشد.

آیا می توانم در 3 ماه زبان انگلیسی یاد بگیرم؟

پاسخ به این سوال خیر می باشد. سال اول یادگیری زبان سخت ترین سال است و بیشتر افراد بیش از 1 سال طول می کشد تا زبان انگلیسی را به اندازه کافی یاد بگیرند تا بتوانند یک مکالمه ابتدایی داشته باشند. با این حال، اگر می خواهید سریعتر یاد بگیرید، ترفندهایی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند:

1) قواعد گرامر را از درون متون یاد بگیرید.

2) از فلش کارت برای حفظ کلمات و جملات جدید استفاده کنید.

3) با افراد بومی صحبت کنید (آنلاین یا حضوری).

4) آنچه را که می خواهید بگویید بنویسید تا بعداً آن را مرور کنید.

آیا می توانم در 6 ماه انگلیسی یاد بگیرم؟

افراد زیادی هستند که ادعا می کنند انگلیسی را در 6 ماه یاد گرفته اند، اما احتمال این امر بسیار کم است. مهمترین چیزی که باید در سال اول یادگیری زبان آموزش ببینید قواعد گرامری و واژگان است. پس از دانستن این موارد، می توانید شروع به یادگیری سایر جنبه های زبان کنید، اما برای یادگیری آنها حداقل یک سال زمان نیاز دارید.

چند ساعت طول می‌کشد تا به‌طور روان انگلیسی صحبت کنید؟

پاسخ آسانی برای این سوال وجود ندارد. با این حال، اکثر کارشناسان آموزش زبان دوم موافقند که برای صحبت روان به زبان انگلیسی به حداقل 1000 ساعت تمرین نیاز دارید. معیارهای مختلفی در سطح دنیا وجود دارد که مشخص می کنند شما برای یادگیری زبان به چند ساعت تمرین نیاز دارید که امروزه ما نگاهی به معیار آکسفورد می اندازیم.

سطح زبان انگلیسی تعداد ساعات آموزش
از سطح صفر تا A1 70 ساعت
از A1 (مبتدی) تا A2 (ابتدایی) 150 ساعت
از A2 (ابتدایی) تا B1 (متوسط) 300 ساعت
از B1 (متوسط) تا B2 (متوسطه‌ به بالا) 200 ساعت
از B2 (متوسطه‌ به بالا) تا از C1 (پیشرفته) 200 ساعت
از C1 (پیشرفته) تا C2 (تسلط کامل) 200 ساعت

عواملی که بر روی یادگیری زبان انگلیسی تاثیرگزار هستند

  • سطح فعلی انگلیسی شما
  • سطح زبان انگلیسی مورد نیاز شما (نکته: برای اکثر افراد سطح متوسط کافی است)
  • به کدام زبان ها صحبت می کنید
  • آیا در یک کشور انگلیسی زبان زندگی می کنید
  • چند ساعت در روز زبان می خوانید
  • چند ساعت در روز تمرین می کنید
  • چقدر در یادگیری زبان مهارت دارید

کلینیک تخصصی رفیعی

همانگونه که پیش از این نیز به شما گفتیم بهره مندی از یک استاد قابل اطمینان می تواند فرایند یادگیری زبان انگلیسی شما را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار دهد. از این رو در انتهای این متن بر آن شدیم برای شما یکی از مهم ترین و قابل اطمینان ترین موسسه های آموزش آنلاین زبان انگلیسی در ایران را معرفی کرده و به شما در تسریع این فرایند کمک کنیم. کلینیک تخصصی رفیعی که بیشتر به عنوان انگلیش کلینیک نیز از آن یاد می شود یکی از محبوب ترین و مشهورترین دوره آنلاین زبان انگلیسی را در ارائه می دهد که در طی 8 سال فعالیت خود امروزه به عنوان اولین و بهترین آموزشگاه آنلاین در سرتاسر کشور شناخته می شود. این موسسه که تا به امروز نزدیک به 60 هزار زبان آموز را در فرایند یادگیری زبان انگلیسی همراهی کرده با استفاده از به روز ترین متود ها و با استفاده از زمان بندی آموزشی دانشگاه آکسفورد زبان انگلیسی را به زبان آموزان آموزش می دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مجموعه متن و پیام تبریک روز معلم فیزیک