لاوروف: آمریکایی‌ها به دنبال درگیری با روسیه هستند


لاوروف: آمریکایی‌ها به دنبال درگیری با روسیه هستند

وزیر خارجه روسیه اظهارات رئیس پنتاگون درباره درگیری ناتو با مسکو در صورت شکست اوکراین را برملاکننده نیات جنگی واشنگتن دانست.

لاوروف: آمریکایی‌ها به دنبال درگیری با روسیه هستند

به گزارش راهبرد معاصر. «قبلا می‌گفتند نمی‌توانند بگذارند اوکراین شکست بخورد، چون روسیه به همین راضی نخواهد شد و در مرحله بعدی به کشورهای بالتیک، لهستان و فنلاند حمله خواهد کرد. با توجه به اظهارات صریح آستین معلوم می‌شود که همه چیز دقیقا برعکس است. ما چنین برنامه‌هایی نداریم اما آمریکایی‌ها دارند» این اظهارات جمعه وزیر خارجه روسیه سرگئی لاوروف در واکنش به سخنان وزیر دفاع آمریکاست.لاوروف می‌گوید اظهارات آستین «لغزش فرویدی بود که آنچه آمریکا در ذهن دارد را برملا کرد».


وزیر دفاع ایالات متحده لوید آستین پنجشنبه در جلسه استماع کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا گفت «اگر اوکراین شکست بخورد، ناتو و روسیه وارد درگیری خواهند شد».اظهارات آستین در حالی مطرح شد که کشورهای غربی در ماه‌های اخیر این اتهام را مطرح می‌کنند که روسیه با اوکراین متوقف نخواهد شد و در مرحله بعدی برای حمله به کشورهای بالتیک یا لهستان اقدام می‌کند.

سخنان رئیس پنتاگون به عنوان بخشی از تلاش کاخ سفید برای دریافت موافقت کنگره با لایحه کمک خارجی 95 میلیارد دلاری شامل بیش از 60 میلیارد دلار بودجه برای اوکراین مطرح شد. آمریکا و متحدانش تاکنون بیش از 200 میلیارد دلار در قالب کمک نظامی، اقتصادی و مالی به کی‌یف برای مقابله با روسیه بدون توجه به هشدارهای مسکو و در حالی که اصرار دارند مستقیماً در جنگ اوکراین دخالتی ندارند، هزینه کرده‌اند.​


سخنگوی وزارت خارجه روسیه ماریا زاخارووا هم در واکنش به اظهارات وزیر دفاع آمریکا گفت که نمی‌داند تهدیدی مستقیم علیه روسیه بوده یا تلاشی برای دادن بهانه به اوکراین، اما «در هر صورت جنون است و حالا همه می‌بینند که متجاوز، واشنگتن است».به گفته سخنگوی کرملین دیمیتری پسکوف شهادت آستین ثابت کرد که ناتو اوکراین را قلمروی خود می‌داند و همین ثابت می‌کند عملیات نظامی روسیه «کاملاً موجه و درست است»./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج