آموزش ثبت شرکت در امارت و دبی


آموزش ثبت شرکت در امارت و دبی

موضوعی که بسیار مهم است، سادگی پروسه ثبت شرکت در امارات نسبت به گذشته است تا شما با دغدغه کمتر و هزینه مناسب‌تر بتوانید رویای خود را در این کشور دنبال کنید. در این مقاله با ما همراه باشید...

موضوعی که بسیار مهم است، سادگی پروسه ثبت شرکت در امارات نسبت به گذشته است تا شما با دغدغه کمتر و هزینه مناسب‌تر بتوانید رویای خود را در این کشور دنبال کنید. در این مقاله با ما همراه باشید تا همه چیز را در این باره به شما بگوییم؛ از ترجمه رسمی مدارک مورد نیاز گرفته تا مراحل ثبت شرکت در امارات.

مراحل ثبت شرکت در امارات و دبی

مراحل ثبت شرکت در امارات شاید کمی پیچیده به نظر برسد ولی اینطور نیست و طبق مراحلی که در ادامه خدمتتان اعلام می‌کنیم، به سادگی می‌توانید شرکت خود را دبی ثبت کنید. این مراحل عبارت اند از:

·انتخاب نوع شرکت

مشخص کردن نوع شرکت اولین و مهم‌ترین مرحله‌ای است که برای ثبت شرکت در امارات باید به آن توجه کنید. شما باید قبل از هر اقدامی مشخص کنید که قرار است در چه حیطه‌ای فعالیت اقتصادی خود را در امارات آغاز کنید.

بدین ترتیب می‌توانید فرم درخواست ثبت شرکت را از اداره ثبت شرکت‌های امارات دریافت کرده و برای گرفتن مجوزهای مربوطه وارد عمل شوید، شرکت‌های قابل ثبت در امارات و دبی شامل شرکت‌های تضامنی، با مسئولیت محدود، سهامی عام، سهامی خاص یا شعبه شرکت خارجی است.

شما به عنوان یک فرد ایرانی تنها باید شرکت سهامی خاصی یا اینکه شرکت با مسئولیت محدود را برای ثبت در امارات انتخاب کنید. کارشناسان امور اقتصادی کشور امارات، برای سرمایه‌گذارانی که به دنبال کم هزینه‌ترین و ساده‌ترین روش برای ثبت شرکت هستند، معمولاً ثبت شرکت با مسئولیت محدود را پیشنهاد می‌دهند؛ چرا که با در نظر گرفتن نوع کسب و کار، سرمایه اولیه مشخص خواهد شد. نسبت به دیگر شرکت‌ها، انتخاب این نوع شرکت هزینه بسیار کمی را برآورد می‌کند؛ چرا که به عنوان مثال شما برای ثبت شرکت سهامی عام نمی‌توانید به چیزی کمتر از ۳۰ میلیون درهم فکر کنید.

·انتخاب نام تجاری

انتخاب نام شرکت هم یکی دیگر از مراحلی است که برای ثبت شرکت در کشور امارات باید در نظر بگیرید. نام شرکتی که شما انتخاب می‌کنید، نوع کسب و کار شما را معرفی می‌کند. مقررات و شرایطی برای انتخاب نام وجود دارد که برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت وزارت اقتصاد کشور امارات به آدرس moec.gov.ae/establishing-companies مراجعه کنید. به عنوان مثال نامی که شما برای شرکت خود انتخاب می‌کنید، نباید به هیچ عنوان توسط شرکت دیگری به ثبت رسیده باشد؛ همچنین نام انتخابی نباید به نام خدا یا هیچ حاکم یا نشان نهاد خارجی هم اشاره کند.

·اجاره دفتر کار

انتخاب فضای کاری و اداری هم جزء مراحل اصلی است که برای ثبت شرکت در امارات مورد بررسی قرار می‌گیرد. اجاره یک دفتر باعث می‌شود تا شما بتوانید تاییدیه اولیه را دریافت کنید؛ چرا که یکی از مدارک لازم برای ثبت شرکت در این کشور ارائه اجاره نامه است. در انتخاب موقعیت مکانی بسیار حساس باشید؛ چرا که تاثیر زیادی روی موفقیت تجاری شما خواهد داشت. باید فضای اداری به گونه‌ای باشد تا نیازهای شما را به بهترین شکل ممکن رفع کند.

·دریافت مجوز

مرحله بعدی که بسیار مرحله مهمی است، درخواست و دریافت مجوز برای ثبت شرکت است که این مجوز اطلاعاتی مانند آدرس شرکت و اطلاعات مالی را شامل می‌شود، برای دریافت تاییدیه اولیه بعد از اینکه مراحل قانونی ثبت شرکت به پایان می‌رسد، مدارکی وجود دارد از قبیل تفاهم‌نامه اعضاء، قرارداد اجاره و تاییدیه اداره کل اقامت و امور خارجی تا شما بتوانید مجوزهای لازم را دریافت کنید که بین2 الی3 روز کاری پروسه این مرحله به پایان می‌رسد.

آموزش ثبت شرکت در امارت و دبی

·ثبت شرکت در اتاق بازرگانی

مرحله بعدی شامل ثبت نام در اتاق بازرگانی می‌شود که بعد از دریافت کردن مجوز تجارت، شرکت شما باید در اتاق بازرگانی دبی به ثبت برسد. در این مرحله احتیاج به ارائه ترجمه انگلیسی اسناد شرکت خود در ایران دارید که شامل اساسنامه، روزنامه رسمی، پروانه فعالیت و سایر مدارک که در مقاله ترجمه اسناد شرکتی به طور مفصل به آنها پرداخته‌ایم می‌شود.

نکته مهم: در صورت داشتن یک شرکت در ایران، کار شما برای ثبت شرکت در امارت راحت‌تر می‌شود.

·ثبت نام در اداره مالیات امارات

ثبت نام در اداره مالیات دبی هم مرحله مهمی است که باید در بین مراحل ثبت شرکت در دبی به آن اشاره کنیم. معمولاً در این مرحله برای شرکت، یک شماره مالیاتی اختصاص می‌دهند. ارائه ترجمه برگه های مالیاتی داخل ایران که نشان می‌دهد مالیات خود را همیشه به موقع پرداخت می‌کردید سبب تسریع فرایند دریافت کد مالیاتی و همچنین دریافت تخفیف سالانه می‌شود.

·افتتاح حساب بانکی

آخرین مرحله افتتاح حساب بانکی است که بعد از به ثبت رسیدن شرکت در امارات و دبی شما باید حساب بانک شرکت خود را افتتاح کنید. مراحل باز کردن حساب با توجه به نوع کسب و کار، فعالیت و نیاز شما مشخص خواهد شد.

آموزش ثبت شرکت در امارت و دبی

مدارک لازم برای ثبت شرکت در دبی

شما برای ثبت شرکت در دبی باید مدارکی را به زبان انگلیسی ترجمه رسمی نموده و به وزارت اقتصاد و دارایی دبی ارائه دهید تا هرچه سریع‌تر بعد از جمع آوری مدارک، اقدامات لازم برای ثبت شرکت انجام گیرد. نکته‌ای که وجود دارد این است که مدارکی که شما باید برای ثبت شرکت ارائه دهید با توجه به اینکه ثبت شرکت شما در قلمرو اصلی، منطقه آزاد یا جز شرکت‌های فراساحلی باشد، متفاوت است ولی مدارکی مانند ترجمه شناسنامه در همه حالت‌ها الزامیست. به صورت کلی مهم‌ترین مدارک شامل مدارک زیر است.

  1. پاسپورت معتبر(پاسپورت تمامی سهامداران شرکت)
  2. 6 قطعه عکس جدید با پشت زمینه سفید
  3. ترجمه گواهی عدم سوء پیشینه
  4. اجاره نامه محل تأسیس فیزیکی شرکت در امارات و دبی
  5. ویزای توریستی
  6. مدارک شناسایی کفیل اماراتی
  7. ترجمه اساسنامه شرکت
  8. ترجمه آخرین مدرک تحصیلی
  9. بیزینس پلن
  10. ترجمه مدارک هویتی (شناسنامه، کارت ملی)
  11. گواهی تمکن مالی (ترجمه اسناد ملکی و مدارک درآمدی داخل ایران)
  12. تکمیل فرم درخواست مجوز ثبت شرکت

·ترجمه مدارک شرکتی

همان‌طور که در مورد مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت در امارات با شما صحبت کردیم، کلیه مدارک باید به صورت ترجمه شده به زبان انگلیسی ارائه شوند که در این بین، ترجمه اسناد شرکتی در اولویت قرار می‌گیرند. اساسنامه شرکت مهم‌ترین مدرک شرکتی است که ترجمه آن باید توسط یک دارالترجمه معتمد سفارت، به زبان انگلیسی و با دقت انجام شود.

·ترجمه مدارک شناسایی

مدارک شناسایی مهمی همچون ترجمه شناسنامه و کارت ملی به علاوه ترجمه گواهی عدم سو پیشینه به زبان انگلیسی بسیار موضوع مهمی است که در هنگام ثبت شرکت، هم توسط کنسولگری امارات و هم ادارات دولتی در دبی مورد بررسی قرار می‌گیرد. این نکته را به خاطر داشته باشید که ترجمه مدارک باید رسمی و تایید شده باشد؛ چرا که در غیر این صورت در پروسه ثبت شرکت به مشکل برخواهید خورد.

هزینه ثبت شرکت در امارات

آموزش ثبت شرکت در امارت و دبی

در مورد تخمین هزینه ثبت شرکت در امارات باید گفت که همه چیز به نوع شرکتی که قرار است ثبت کنید بستگی دارد. به همین خاطر، نمی‌توان یک قیمت ثابت را بیان کرد. به هر حال، خدماتی همچون ثبت نام، تاییدیه اولیه، هزینه‌های مربوط به اخذ مجوز، هزینه ترجمه رسمی مدارک و هزینه دفتر کار و... همگی از جمله عوامل موثر در برآورد هزینه ثبت شرکت در کشور امارات به حساب می‌آیند.

سخن پایانی

در مورد مراحل، ترجمه مدارک و هزینه ثبت شرکت در امارت به صورت مختصر ولی مفید صحبت کردیم امیدواریم که در مسیر بیزینس خود همیشه پیشرفت کنید.


آموزش ثبت شرکت در امارت و دبی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول