واکنش کاخ سفید به جنایت خیابان الرشید/تداوم تلفات غم‌انگیز است


واکنش کاخ سفید به جنایت خیابان الرشید/تداوم تلفات غم‌انگیز است

اقتصادنیوز: کاخ سفید خواستار تحقیقات درباره حمله مرگبار رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌هایی شد که در خیابان الرشید واقع در جنوب غزه منتظر دریافت کمک‌های بشردوستانه بودند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، اولیوا دالتون در یک نشست خبری گفت: فکر می‌کنیم این رویدادهای اخیر در نوار غزه نیازمند تحقیقات جامع و کامل است.

وی افزود: آمریکا با مقام‌های اسرائیلی برای جمع آوری اطلاعات درباره شرایطی که به این حمله منجر شد، در ارتباط است.

سخنگوی کاخ سفید خاطرنشان کرد: این رویداد نشان می‌دهد که کمک‌های بشردوستانه بیشتری باید به غزه راه پیدا کنند. مشخص است که وضعیت شمال غزه بیش از هر مکان دیگری هشدار دهنده و مایه نگرانی ماست. غیرنظامیان بیشتری در نتیجه عملیات نظامی اسرائیل در غزه جان خودشان را از دست داده‌اند.

خبر مرتبط
واکنش بورل به کشتار مردم غزه/باز هم شوکه شدم!

اقتصادنیوز: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تأکید کرد: کشتار دوباره گروهی از مردم مستاصل غزه، در زمانی که منتظر کمک های بشردوستانه بودند مرا بار دیگر شوکه کرد.

دالتون ادامه داد، واشنگتن مایل است شاهد طرح‌هایی از سوی اسرائیل برای حفظ امنیت اولیه در مناطق عملیاتی خود باشد چون تداوم تلفات جانی بسیار نگران کننده و بسیار غم‌انگیز است.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرده بر تعداد شهدای فلسطینی که در جریان حمله روز پنجشنبه منتظر دریافت کمک‌های بشردوستانه بودند، ممکن است افزوده شود.

به گفته شاهدان، این حمله در سحرگاه پنجشنبه در حالی رخ داد که صدها فلسطینی در نزدیکی منطقه میدان «النابلسی» در جنوب شهر غزه منتظر دریافت کمک بودند.

وزارت بهداشت غزه از افزایش شهدای کشتار خیابان الرشید به ۱۰۴ نفر خبر داد و اعلام کرد احتمال افزایش دوباره شهدا وجود دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تلاوت ترتیل صفحه 288 قرآن باصدای منشاوی+صوت و متن آیات