20 هزار نفر در برف و کولاک 6 روز گذشته امداد رسانی شدند


 20 هزار نفر در برف و کولاک 6 روز  گذشته امداد رسانی شدند

به گزارش رکنا، صادق محمودی رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر درباره اقدامات انجام شده از سوی امدادگران جمعیت هلال احمر در حوادث جوی شش روز گذشته، گفت: از پنجم اسفندماه تا صبح امروز شاهد...

به گزارش رکنا، صادق محمودی رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر درباره اقدامات انجام شده از سوی امدادگران جمعیت هلال احمر در حوادث جوی شش روز گذشته، گفت: از پنجم اسفندماه تا صبح امروز شاهد وقوع کولاک برف و آبگرفتگی در ٢٦ استان کشور بودیم. در واقع در تمام استان‌های کشور به جز استان‌های ایلام، بوشهر، خوزستان، کردستان و کرمانشاه شاهد بروز حوادث جوی بودیم. البته با توجه به هشداری که سازمان هواشناسی صادر کرده بود، امدادگران هلال احمر در آماده‌باش کامل قرار داشتند.

وی با بیان اینکه تاکنون در ۱۱۵ منطقه شامل ٦١محور کوهستانی، سه شهر و ٥١ روستا از ۲۶ استان امدادرسانی انجام شده است، گفت: در این مدت امدادگران به ۲۰ هزار و ۵۷۹ نفر امدادرسانی کرده‌اند. همچنین ۷۸۰۳ نفر نیز اسکان اضطراری داده شده و ۱۰۵ نفر نیز به مناطق امن منتقل شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه ۱۲ بیمار و مصدوم نیز توسط کادر هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شدند، افزود: ۱۵۰۱ دستگاه خودرو نیز از برف رهاسازی شده و آب و گل و لای از ۶۸ واحد مسکونی تخلیه شده است.

محمودی با بیان اینکه ۵۰۳ تیم عملیاتی شامل ۲۰۲۴ نفر در عملیات امدادرسانی در این استان‌ها فعالیت داشتند، گفت: تاکنون ٢٤٠ دستگاه چادر، ۵۱۰۲ تخته پتو، ٦٩٨ تخته موکت، ٢٨٤٩ کیلوگرم نایلون، ۱۰۳ ست بهداشتی، ۱۱۴۰ بسته غذایی، ۲۰۲۰ قوطی کنسروجات، ۷۱۲ بطری آب معدنی، ۴۹۵۰ قرص نان بین متاثرین از حوادث جوی توزیع شده است.

وی درباره وضعیت سیل در استان سیستان و بلوچستان نیز گفت: به دلیل بروز سیل و آبگرفتگی در سیستان و بلوچستان یک اردوگاه اسکان اضطراری در شهر چابهار برای امدادرسانی به متاثرین برپا شده و امدادگران در برخی از استان‌ها همچنان در آماده‌باش هستند.


 20 هزار نفر در برف و کولاک 6 روز  گذشته امداد رسانی شدند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه