دستورات وزیر کشور برای رسیدگی به وضعیت مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان


دستورات وزیر کشور برای رسیدگی به وضعیت مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

وزیر کشور در تماس تلفنی با استاندار سیستان و بلوچستان دستورات لازم را جهت رسیدگی به سیل‌زدگان و اقدامات امدادی در منطقه صادر کرد.

وزیر کشور در تماس تلفنی با استاندار سیستان و بلوچستان، ضمن بررسی آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده جنوب استان، دستورات لازم را جهت رسیدگی به سیل‌زدگان و اقدامات امدادی در منطقه صادر کرد و به رئیس سازمان مدیریت بحران کشور نیز دستور داد به فوریت هیاتی از تهران به منطقه اعزام کند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد وحیدی روز پنجشنبه در تماس تلفنی با محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان در جریان آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده شهرستان‌های چابهار، دشتیاری و قصرقند قرار گرفت.

وحیدی در این تماس تلفنی، ضمن صدور دستورات لازم، بر بکارگیری امکانات انسانی و تجهیزات و ماشین آلات دستگاه‌های اجرایی منطقه برای کمک به آسیب دیدگان تاکید کرد و خواستار رسیدگی فوری به مشکلات و آلام سیل‌زدگان اعم از اسکان، مواد غذایی، درمان و لوازم گرمایشی شد.

دستورات وزیر کشور برای رسیدگی به وضعیت مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

وزیر کشور همچنین از محمدحسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران خواست با اعزام هیاتی از تهران، همه امکانات و تمهیدات لازم، به فوریت برای کمک رسانی به استان ارسال شود.

براساس این گزارش، بارش باران و جاری شدن سیلاب ۳۸۷ روستا در شهرستان‌های دشتیاری، چابهار و قصرقند سیستان و بلوچستان را به محاصره خود درآورده است.

به گزارش رسانه‌ها و بر اساس اعلام مسئولان و تماس‌های تلفنی مردم، وضعیت بیش از ۱۱۰ هزار نفر از مردم روستای جنوب سیستان و بلوچستان نامناسب توصیف شده است، بطوری که در برخی مناطق، بدلیل نبود راه و شکسته شدن پل ها، کار امدادرسانی به سختی انجام می‌شود و نیاز به امداد هوایی در این مناطق است.

سیلاب سبب طغیان رودخانه‌های فصلی و بارش سنگین در قصرقند، بخش تلنگ، دشتیاری، بخش پلان، پیرسهراب و خسارت سنگینی به بخش کشاورزی، واحد‌های مسکونی خشتی و گلی، راه‌های روستایی و زیرساخت‌های شهری و روستایی شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ چهره شوکه کننده بازیگر نقش الیور توئیست در 72 سالگی