واکنش آمریکا به حمله وحشیانه اسرائیل به آوارگان فلسطینی


واکنش  آمریکا به حمله وحشیانه اسرائیل به آوارگان فلسطینی

اقتصادنیوز: آمریکا با ابراز تاسف نسبت به حمله رژیم صهیونیستیت به کاروان کمک رسانی فلسطینیان گفت که این یک حادثه جدی است و در حال بررسی گزارش ها هستیم.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، ده ها فلسطینی روز پنجشنبه در اطراف کاروان کمک رسانی در شمال غزه کشته شدند. حماس نیروهای اسرائیلی را مقصر می داند که به سوی جمعیت فلسطینی تیراندازی کردند، در حالی که اسرائیل مدعی شد که بیشتر تلفات ناشی از ازدحام جمعیت درمیان فلسطینی‌ها بوده است، زیرا جمعیت به سمت کامیون‌ها هجوم آورده و آنهارا غارت کرده است.

مقامات بهداشتی غزه می گویند که حداقل ۱۰۴ فلسطینی بر اثر این حمله اسرائیل کشته شدند و تعداد تلفات فلسطینی ها در طول ۵ ماه جنگ به بیش از ۳۰ هزار نفر رسید.

یک سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در واکنش به این حمله رژیم اسرائیل گفت: «این یک حادثه جدی است و ما در حال بررسی گزارش ها هستیم. ما برای از مرگ بیگناهان غمگینیم و وضعیت انسانی وخیم غزه را به رسمیت می شناسیم. فلسطینی های بی گناه در این منطقه فقط سعی می کنند به خانواده های خود غذا بدهند.»

این سخنگوی دولت بایدن تصریح کرد:« حادثه کاروان کمک‌رسانی در غزه بر اهمیت دستیابی به یک آتش‌بس موقت تاکید می‌کند. این آتش بس می تواند به افزایش جریان کمک‌ها کمک می‌کند. ما به تلاش شبانه روزی ادامه می دهیم تا به این نتیجه برسیم.»

خبر مرتبط
حماس بمباران خیابان الرشید غزه را محکوم کرد

اقتصادنیوز: جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در واکنش به بمباران خیابان الرشید غزه اعلام کرد که کشتار فجیع غزه در تاریخ جنایات جنگی بی‌سابقه است.

مقامات بهداشتی غزه گفتند که بیش از ۷۵۰ نفر دیگر بر اثر حمله اسرائیل به فلسطینیان در اطراف کاروان کمک رسانی، زخمی شدند. این حادثه در حالی رخ داد که کاروانی متشکل از ۳۰ کامیون کمک رسانی از رفح به سمت شمال غزه به خیابان الرشید در غرب شهر غزه رسیدند.

تارنمای آمریکایی اکسیوس نوشت که این کاروان در حال حمل غذا به پناهگاههای غیرنظامیان فلسطینی در محله ریمال در شهر غزه بود یک مقام ارتش اسرائیل در گفتگو با خبرنگاران مدعی شد که« اندکی پس از عبور کامیون ها از آخرین ایست بازرسی نظامی اسرائیل در مسیر شهر غزه، هزاران غیرنظامی فلسطینی به منطقه رسیدند و بسیاری شروع به غارت کامیون ها کردند. ارتش اسرائیل ویدئویی از پهپاد منتشر کرد که نشان می‌دهد فلسطینی‌ها در حال ازدحام و غارت کامیون‌ها هستند.»

خبر مرتبط
استقبال امیرعبداللهیان از ایده‌های رهبران حماس و مقاومت

اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه ایران گفت: ما از توقف نسل‌کشی علیه غزه استقبال می‌کنیم و از همان ابتدای حملات رژیم اسرائیل علیه غزه و کرانه باختری به صراحت اعلام کردیم که جنگ راه حل نیست.

به نوشته اکسیوس، این مقام ارتش اسرائیل گفت که نیروهای اسرائیلی به ده‌ها غیرنظامی فلسطینی که به ارتش اسرائیل نزدیک شده بودند، شلیک کردند. » این مقام اسرائیلی در توجیه این جنایت وحشیانه مدعی شده است: «سربازان احساس خطر کرده و در ابتدا تیر اخطار شلیک کردند.»

این مقام اسرائیلی در توجیه این جنایت ادعا کرد: «آنها ( نظامیان اسرائیلی) پس به پاهای فلسطینی‌هایی که به مسیر خود ادامه می‌دادند شلیک کردند» و بیشتر تلفات ناشی از ازدحام جمعیت یا عبور رانندگان کامیون از روی مردم بوده است.«

این مقام ارتش اسرائیل سپس با کوچک نمایی این جنایت، مدعی شد که بر اساس تحقیقات اولیه، حدود ۱۰ غیرنظامی فلسطینی مورد اصابت گلوله نظامیان اسرائیلی قرار گرفتند.

این در حالیکه است که جنبش حماس اعلام کرد که بیشتر کشته‌ها و زخمی‌ها به دلیل تیراندازی سربازان اسرائیلی شلیک رخ داده است. حماس در بیانیه ای اعلام کرد که سربازان اسرائیلی مرتکب قتل عام غیرنظامیان فلسطینی شدند و دولت بایدن را به حمایت از تجاوزات اسرائیل متهم کرد.

عزت الرشق، سخنگوی حماس گفت که این گروه به میانجی‌گران در مذاکرات گروگان‌گیری گفته است که «مذاکرات بی‌انتها نیست و ما اجازه نمی‌دهیم از آن به عنوان پوششی برای جنایات علیه فلسطینیان در غزه استفاده شود».

محمود عباس، رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در بیانیه‌ای تاکید کرد که اسرائیل مسئول "قتل عام فجیع" است و گفت که این اقدامات"بخش جدایی‌ناپذیر جنگ نسل‌کشی اسرائیل علیه مردم فلسطین است".
وزارت خارجه اردن و مصر با صدور بیانیه هایی اسرائیل را محکوم و آن را به حمله به غیرنظامیان فلسطینی متهم کردند. ارسال کمک به غزه در ماه گذشته به دلیل محدودیت های رژیم اسرائیل دشوارتر شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها