نسبت انتخابات و ایران قوی


نسبت انتخابات و ایران قوی

انتخابات جمعه مانند دیگر رویدادهای انتخاباتی در ایران که مبتنی بر مشارکت مردم و انتخاب آنها شکل می‌گیرد، «امنیت‌ساز» و «امنیت‌افزا» است.

برگزاری انتخابات مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، از اهمیت ماهوی و موضوعی خاصی در کشورمان برخوردار است و تاکید حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای رهبر حکیم انقلاب اسلامی بر حضور و مشارکت مردم عزیز کشورمان در این رویداد، بیانگر تاثیرگذاری این انتخابات در ابعاد گوناگون داخلی و بین‌المللی است. مروری بر ابعاد سه‌گانه این تاثیرگذاری، نقش موثری در درک این رویداد مهم و تبعات و آثار مطلوب آن در آینده خواهد داشت.

۱- انتخابات جمعه مانند دیگر رویدادهای انتخاباتی در ایران که مبتنی بر مشارکت مردم و انتخاب آنها شکل می‌گیرد، «امنیت‌ساز» و «امنیت‌افزا» است. در شرایطی که دشمنان دین و سرزمین ما در صدد خدشه‌دار کردن امنیت عمومی کشور هستند، مشارکت پرشور در انتخابات بهترین نماد و مصداق صیانت از این حریم اعتقادی، مدنی و ملی محسوب می‌شود. بنابراین حتی اگر صرفا بخواهیم از بعد امنیتی به تفسیر متن و فرامتن انتخابات بپردازیم، متوجه نقش و جایگاه آن در خلق و استمرار امنیت در کشورمان خواهیم بود. همین مساله منجر به تثبیت «ایران قوی» و ارتقای جایگاه آن در منطقه و جهان خواهد شد. بدیهی است ایران قوی، دشمنان را در پیشبرد بسیاری از اهداف و توطئه‌ها محتاط و حتی ناامید خواهد کرد.

۲- به تعبیر حضرت امام خمینی(ره)، توحید و وحدت کلمه، ۲ رکن اصلی انقلاب اسلامی ایران و گفتمان پویای آن به شمار می‌آیند. در این نگاه والا و الهی، قدرت زیر سایه اراده و الطاف خفیه و آشکار خداوند متعال معنا پیدا می‌کند و وحدت کلمه نیز ناظر بر همزیستی، هم‌افزایی و همدلی حول همین حقیقت شکل می‌گیرد. بدون شک، انتخابات بستر عینی تحقق «وحدت کلمه» در بطن «نگاه توحیدی» محسوب می‌شود. مشارکت در انتخابات، یکی از مصادیق همین وحدت مقدس است و در برهه حساس کنونی که وحدت جامعه به کرات از سوی دشمنان مورد تهدید قرار گرفته، قاطع‌ترین پیام ممکن را خطاب به بدخواهان ایران اسلامی مخابره خواهد کرد.

نسبت انتخابات و ایران قوی

۳- یکی از ارکان قوام و استمرار حرکت یک جامعه موفق و پویا، تحقق جمهوریت در آن است. مردم‌سالاری دینی، عصاره و شالوده فکری گفتمان سیاسی انقلاب اسلامی را تشکیل می‌دهد. صیانت از جمهوریت نظام امری واجب بوده و امامین انقلاب اسلامی همواره بر جایگاه والای مردم در تحقق مردم‌سالاری دینی تاکید فرموده‌اند. از این رو حضور در انتخابات، تاکید بر اصل جمهوریت و مردم‌سالاری دینی به شمار می‌آید.

دشمنان واقعی مردم‌سالاری و آزادی در آن سوی مرزها اینگونه ادعا می‌کنند که انتخابات در ایران آزاد نبوده و نتایج آن نیز اصالت و موضوعیت ندارد! درست به صورت همزمان، اتاق‌های فکر و عملیات غرب و مهره‌های ضدانقلاب آن در حال ارسال سیگنال‌های سلبی و بازدارنده با هدف جلوگیری از حضور پرشور مردم کشورمان در انتخابات هستند! به راستی اگر به قول دشمنان، انتخابات در ایران امری فرمایشی و غیرآزاد بوده و حضور مردم نیز در تحقق نتایج آن تاثیری ندارد، صرف این همه توان و بودجه‌های ضدتبلیغاتی هنگفت برای جلوگیری از مشارکت ملت شریف ایران در انتخابات چه معنایی دارد؟ آیا پاسخ این سوال غیر از آن است که غرب خود نیز نسبت به پیوند عمیق شکل گرفته میان ملت و انقلاب اسلامی و نقش رای مردم در تحقق سرنوشت آنها آگاه است؟ بدون شک دشمنان نسبت به مشارکت مردم در انتخابات پیش رو شدیدا نگران هستند، زیرا ماورای دروغ‌پردازی‌ها و سیاه‌نمایی‌های خود از اوضاع کشورمان، نسبت به تاثیر این آرا بر شکل‌گیری و استمرار حیات پویای انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی واقفند. حضور گسترده و مسؤولانه ملت ایران در انتخابات فردا، قطعا خط بطلانی بر توطئه‌ها و سرمایه‌گذاری‌های دشمنان کشیده و بار دیگر، نام ایران عزیز و شکست‌ناپذیر را در سایه مردم‌سالاری دینی در جهان طنین‌انداز خواهد کرد؛ ان‌شاءالله.

دکتر محمدمهدی ایمانی‌پور


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب کلاس اول دبستان