آزادی قاتل افغانستانی بعد از 14 سال از زندان قزل حصار


آزادی قاتل افغانستانی بعد از 14 سال از زندان قزل حصار

با تلاش سرپرست دادسرای جنایی و بازپرس ویژه قتل تهران، مردی که به جرم قتل ۱۴ سال در زندان بود و در این مدت هیچ کس به ملاقاتش نرفته بود، از قصاص رهایی یافت و از زندان آزاد شد.

آزادی قاتل افغانستانی بعد از 14 سال از زندان قزل حصار

به گزارش راهبرد معاصر؛ چند روز قبل دکتر محمد شهریاری سرپرست دادسرای جنایی تهران به همراه یکی از بازپرسان ویژه قتل برای بازدید به زندان قزل حصار رفتند. در آنجا یکی از زندانیان به سرپرست و بازپرس گفت که مردی ۱۴ سال است در زندان زندگی می‌کند و در این مدت هیچ کس به ملاقات وی نیامده است. دکتر شهریاری و بازپرس قتل وقتی این را شنیدند تصمیم گرفتند تا به زندانی بدون ملاقاتی کمک کنند. به دستور سرپرست، تیم صلح و سازش دادسرای جنایی تهران برای کمک به این زندانی وارد عمل شدند و پرونده اش را از لابه لای پرونده‌های شعبه اول اجرای احکام بیرون کشیدند تا جزییات پرونده را بازخوانی کنند.

تلاش ویژه
مرد زندانی اهل کشور افغانستان بود. او در یکی از روز‌های آبان سال ۸۸ جان یکی از همشهریان خودش را گرفته بود. آن‌ها با یکدیگر دچار اختلافاتی شده بودند که روز حادثه قاتل درجریان درگیری، با میله آهنی به سر مقتول کوبیده و جانش را گرفته بود. وی درباره انگیزه اش گفته بود: مقتول، دخترم را سر راه خود دیده و حرف‌های نامربوط به وی زده بود. وقتی دخترم این موضوع را به من گفت عصبانی شدم و به سراغ مقتول رفتم. با هم درگیر شدیم و من نتوانستم خشمم را کنترل کنم و جانش را گرفتم.

این مجرم در دادگاه محاکمه و به قصاص محکوم شد. در آن زمان اولیای دم در ایران بودند و خواستار قصاص شدند، اما بعد از آن ظاهرا ایران را ترک کرده و به کشور خود بازگشتند. از سوی دیگر خانواده این محکوم هم به کشور خود بازگشته و در مدت ۱۴ سالی که قاتل در زندان بود، هیچ کس به ملاقاتش نرفته بود. وی، اما در همه این سال‌ها تلاش کرده بود در زندان به همه کمک کند و رفتار‌های خوبی داشته باشد به طوریکه تمام زندانیان از او به نیکی یاد می‌کردند و نگهبانان زندان نیز اظهار داشت که این مرد رفتار‌های مناسبی در زندان دارد. در این شرایط بود که تلاش تیم صلح و سازش برای نجات مرد زندانی که در همه این سال‌ها بلاتکلیف در زندان بود و ملاقاتی نداشت شروع شد تا به او زندگی ببخشند.

پایان خوش
سرانجام تلاش تیم صلح و سازش دادسرای جنایی تهران نتیجه داد و، چون سالهاست که از اولیای دم خبری نیست و مرد زندانی بلاتکلیف در زندان به سر می‌برد، بر اساس قانون دیه به حساب دادگستری باید واریز می‌شد تا مرد زندانی از زندان آزاد شود. در این شرایط سرپرست دادسرا، بازپرس جنایی تهران، تیم صلح و سازش دادسرا و کمک خیرین شهدای مدافع حرم دست به دست هم دادند تا مبلغ دیه نیز فراهم شود. به این ترتیب مرد زندانی بعد از گذشت ۱۴ سال حبس، روز گذشته از زندان آزاد شد تا خستگی از تن افرادی که در این زمینه تلاش بسیاری انجام داده بودند، بیرون برود و این ماجرا پایان شیرینی داشته باشد. / همشهری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/همایش «قدس از چشمان آقای نادر»