هشدار مهم چین درباره جنگ غزه/ درخواست مهم پکن از تل‌آویو


هشدار مهم چین درباره جنگ غزه/ درخواست مهم پکن از تل‌آویو

اقتصادنیوز: معاون سفیر چین در سازمان ملل متحد درباره گسترش جنگ غزه به سوریه هشدار داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، دای بینگ معاون سفیر چین در سازمان ملل متحد، در نشست شورای امنیت سازمان ملل در مورد مسائل سیاسی و بشردوستانه سوریه، خواستار کنترل حملات اسرائیل به نوار غزه و جلوگیری از تاثیرات ناشی از آن بر اوضاع این کشور شد.

وی با بیان اینکه حملات مداوم اسرائیل به خاک سوریه از مسیر بلندی‌های اشغالی جولان در طول چهارماه گذشته نگران کننده است، هشدار داد: ادامه حملات هوایی تل‌آویو ممکن است باعث گسترش جنگ غزه به سوریه شود.

دای همچنین خواستار ایفای نقش سازنده کشورهای قدرتمند خارج از منطقه درجهت کاهش تنش و جلوگیری از گسترش و تشدید درگیری‌ها شد.

نماینده چین از اسرائیل خواست تا مسیرهای منتهی به نوار غزه را برای ارسال کالاهای بشردوستانه باز کند.

خبر مرتبط
کمبود دارو و غذا همچنان جان بیماران بیمارستان کمال عدوان غزه را می‌گیرد

اقتصادنیوز: منابع فلسطینی از شهادت شمار زیادی از بیماران بیمارستان کمال عدوان در اثر فقدان غذا و دارو خبر دادند.

دای تصریح کرد: با وجود اینکه میلیون‌ها نفر در غزه بارها آواره شده‌اند، هنوز هم قادر به یافتن جایی امن نشده‌اند. آنها از ابتدایی ترین نیازهای حیاتی محروم هستند. آنها با تهدید دائمی مرگ، گرسنگی و بیماری مواجه هستند.

دای تاکید کرد: پکن از تل‌آویو می‌خواهد به تعهدات خود به عنوان اشغالگر تحت کنوانسیون ژنو عمل کند و با اجرای قطع‌نامه‌های شورای امنیت به طور کامل همکاری کرده و مسیرهای دسترسی زمینی، دریایی و هوایی را برای ورود بلامانع کالاهای بشردوستانه باز کند.

خبر مرتبط
تلاش‌های گسترده زمینی و هوایی مصر برای کمک به غزه

اقتصادنیوز: یکی از تحلیلگران فلسطینی درباره ارسال کمک به غزه از راه هوایی موضع‌گیری کرد.

وی افزود:‌ اسرائیل باید به عدم تعارض پایبند باشد و تمام اقدامات لازم برای جلوگیری از نسل‌کشی طبق ماده ۲ کنوانسیون نسل‌کشی ۱۹۴۸ را انجام دهد.

این اظهارات زمانی مطرح شد که ما شینمین نماینده چین روز دوشنبه(هفتم اسفند) در دیوان بین‌المللی دادگستری اظهار داشت: چین از حق فلسطین برای تعیین سرنوشت خود حمایت می‌کند و قطع‌نامه‌های متعدد مجمع عمومی سازمان ملل، مشروعیت مبارزه مسلحانه فلسطینی‌ها را به رسمیت می‌شناسد.

ما اذعان داشت: این درگیری ناشی از اشغال طولانی مدت فلسطین از سوی اسرائیل و ظلم طولانی مدت تل‌آویو به مردم این سرزمین است.

نماینده چین همچنین با حمله به متحدان اسرائیل(آمریکا) اظهار داشت: قدرت های فرامنطقه‌ای باید نقش سازنده ای در آرام کردن اوضاع و جلوگیری از گسترش درگیری‌ها ایفا کنند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ ریخت و قیافه سحر قریشی در خیابانهای نیویورک آمریکا