این کشور اروپایی شهرک نشینان اسرائیل را تحریم کرد


این کشور اروپایی شهرک نشینان اسرائیل را تحریم کرد

اقتصادنیوز: وزیر خارجه اسپانیا امروز (چهارشنبه) در پارلمان این کشور گفت مادرید در تدارک تحریم‌هایی علیه شهرک‌نشینان افراطی صهیونیست در کرانه باختری است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «خوزه مانوئل آلبارس» وزیر خارجه اسپانیا گفت: «ما در تدارک تحریم‌هایی فردی علیه شهرک‌نشینان خشونت‌طلب در کرانه باختری هستیم، جایی که وضعیت آن به‌اندازه غزه نگران‌کننده است؛ چون سیاست شهرک‌سازی مستقیماً قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند.»

آلبارس با تاکید بر امتناع اسپانیا از صدور مجوزهای جدید صادرات سلاح به رژیم صهیونیستی و همچنین اعطای ۳.۵ میلیون یورو به آژانس پناهندگان فلسطینی سازمان ملل (آنروا) در زمانی که تمام کمک‌کنندگان اصلی کمک‌های مالی خود را قطع کرده بودند، اظهار کرد که مادرید کمک‌های شایانی به روند صلح در خاورمیانه کرده است.

با عملیات جنبش مقاومت فلسطین (حماس) به مواضع رژیم صهیونیستی در غلاف غزه که عملیات «طوفان الاقصی» نام گرفت، خشونت شهرک‌نشینان صهیونیست نسبت به فلسطینیان کرانه باختری افزایش یافته است.

خبر مرتبط
اسپانیا و ایرلند علیه اسرائیل/ کمیسیون اروپا نقض حقوق بشر توسط تل‌آویو را بررسی کند

اقتصادنیوز: اسپانیا و ایرلند از کمیسیون اروپا خواستند تا هرچه سریع‌تر مسئله نقض حقوق بشر توسط اسرائیل علیه ملت فلسطین در غزه را بررسی کند.

رژیم صهیونیستی پس از پیروزی بر اعراب در جنگ شش‌روزه در سال ۱۹۶۷، حقوق بین‌المللی را زیر پا گذاشته و مشغول ساخت شهرک‌هایی در کرانه باختری رود اردن شده است. با وجود فشار از سوی جامعه بین‌المللی، رژیم اشغالگر همچنان به توسعه شهرک‌های خود ادامه داده و در مناطق جدید نیز دست به شهرک‌سازی می‌زند.

خبر مرتبط
دستگیری 30 عضو شبکه بین‌المللی قاچاق مواد مخدر در اکوادور و اسپانیا

اقتصادنیوز : پلیس اکوادور و اسپانیا در عملیاتی همزمان دستکم ۳۰ نفر را در ارتباط با قاچاق هروئین و گروه‌های تبهکار دستگیر کردند.

کابینه‌های مختلف تل‌آویو در ادوار گذشته هر یک با سیاستی یهودیان را به کوچ به این شهرک‌ها و اشغال سرزمین فلسطینیان سوق داده‌اند؛ از یارانه و تخفیف مالیاتی گرفته تا خدمات شهری ارزان. تل‌آویو تا امروز ۱۴۶ شهرک در کرانه باختری ساخته و ۱۴۴ شهرک دیگر نیز به دست یهودیان و بدون دریافت مجوز از مقامات صهیونیست ایجاد شده‌اند؛ ازاین‌رو، حتی رسانه‌های این رژیم نیز این دسته از شهرک‌ها را غیرقانونی می‌نامند. در مجموع ۴۷۰ هزار شهرک‌نشین که عمدتاً یهودی هستند، در کرانه باختری سکونت دارند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | استوری بمب محمدرضا گلزار؛ نگاه عمیق آقای بازیگر به روبرتو کارلوس در کنارش!