اربیل به سرکرده گروهک تروریستی شناسنامه و گذرنامه عراقی داده است؟


اربیل به سرکرده گروهک تروریستی شناسنامه و گذرنامه عراقی داده است؟

برخی منابع عراقی امروز (چهارشنبه) مدعی شدند که دولت اقلیم کردستان عراق به سرکرده گروهک تروریستی «دموکرات کردستان»، شناسنامه و گذرنامه عراقی اعطا کرده است.

اربیل به سرکرده گروهک تروریستی شناسنامه و گذرنامه عراقی داده است؟

به گزارش راهبرد معاصر؛ پایگاه خبری عراقی «المطلع»گزارش داد: این منابع اعلام کردند که اقلیم کردستان عراق در سال ۲۰۰۸ به «مصطفی هجری» هجری گذرنامه عراقی داده است که این گذرنامه در سال ۲۰۱۶ تمدید شده و اعتبار آن تا سال ۲۰۲۴ است.

منابع کرد عراقی اظهار داشتند که دلیل اعطای گذرنامه به این سرکرده گروهک تروریستی، حضور وی در عراق به مدت طولانی بوده است.

موضوع اعطای شناسنامه و گذرنامه عراقی به هجری بار دیگر پرونده اعطای شناسنامه عراقی به غیر عراقی‌ها را در رسانه‌ها مطرح کرده است که این امر در سال‌های اخیر، سرعت بیشتری پیدا کرده است.

پیشتر برخی از جریانات عراقی، مقامات اقلیم کردستان را به اعطای تابعیت عراقی به برخی از افراد اپوزیسیون کرد و همچنین نیرو‌های سوریه دموکراتیک یا اعضای حزب کارگران کردستان (پ. ک. ک) در مناطق مرزی بین عراق و سوریه متهم می‌کردند.

براساس قوانین عراق، اعطای تابعیت این کشور جزو اختیارات انحصاری وزیر کشور در بغداد است.

قبلا نیز شماری از نمایندگان مجلس عراق از استان‌های اقلیم کردستان، از اعطای تابعیت عراقی به کرد‌های دارای تابعیت سوریه، ترکیه، ایران و وابسته به احزاب حاکم بر اربیل به همراه تخصیص حقوق ماهیانه خبر داده بودند.

این نمایندگان همچنین تاکید کرده بودند که شناسنامه‌های اعطایی به این افراد، در دفاتر ثبت هویتی بغداد ثبت نشده است./ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسکلت رویا