قیمت خانه در منطقه 4 تهران / با چه بودجه‌ای می‌توان در شرق تهران آپارتمان خرید؟


قیمت خانه در منطقه 4 تهران / با چه بودجه‌ای می‌توان در شرق تهران آپارتمان خرید؟

گزارش مرکز آمار ایران از بازار مسکن تهران نشان می‌دهد، متوسط قیمت مسکن در منطقه 4 تهران، طی دی‌ماه 1402، برابر با متری 94 میلیون و 692 هزار تومان بوده است. اما برای خرید واحدهای کوچک‌متراژ و متوسط‌متراژ در منطقه 4 چه بودجه‌ای را باید مد نظر داشت؟

به گزارش تجارت‌نیوز، منطقه ۴، شرقی‌ترین نقطه تهران است. بر اساس گزارش مرکز آمار ایران از تحولات بازار مسکن تهران، متوسط قیمت مسکن منطقه 4 تهران، دی‌ماه سال جاری معادل 94 میلیون و 692 هزار تومان برآورد شده است.

همچنین در این مقطع یک ماهه، 343 فقره معامله در این منطقه انجام گرفته است. اما با چه محدوده قیمتی می‌توان در منطقه 4 شهرداری تهران آپارتمان خریداری کرد؟

قیمت آپارتمان در منطقه 4 تهران

بررسی آگهی‌های مسکن 13 محله از منطقه 4 تهران نشان می‌دهد، در برخی محدوده‌ها می‌توان با زیر دو میلیارد تومان، آپارتمانی کوچک‌متراژ خریداری کرد.

قیمت خانه در منطقه 4 تهران / با چه بودجه‌ای می‌توان در شرق تهران آپارتمان خرید؟

برای مثال، واحدی 50 متری در محله تهرانپارس شرقی معادل یک میلیارد و 650 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. این آپارتمان در طبقه همکف ساختمان واقع شده و ساخت آن به سال 1385 بازمی‌گردد.

قیمت آپارتمان در محله‌های دیگر منطقه 4 از بازه قیمتی بیشتری برخوردار است . اکنون قیمت یک واحد 35 متری در منطقه مجیدیه شمالی و ساخت سال 1390 ،معادل دو میلیارد و 800 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

بودجه بالاتر از پنج میلیارد تومان به متقاضیان این امکان را می‌دهد که آپارتمان‌هایی با عمر کمتر خریداری کنند. مالک آپارتمانی 53 متری و با عمر سه سال، آپارتمان خود را پنج میلیارد و 600 میلیون تومان قیمت‌گذاری کرده است؛ در آگهی این واحد مسکونی، ذکر شده آپارتمان تا کنون کلیدنخورده باقی مانده است.

همچنین با بودجه بیش از 6 میلیارد تومان می‌توان آپارتمان‌هایی بالاتر از 60 متر با عمر کمتر از 10 سال در محله‌های بهتری مانند لویزان و شمس‌آباد یافت. قیمت برخی از آپارتمان‌های بزرگ‌متراژ و تازه‌ساخت در این منطقه از 25 میلیارد تومان هم فراتر می‌رود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه مسکن تجارت‌نیوز بخوانید.

به اشتراک گذاری

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان