پاتروشف: روسیه آماده حمایت همه‌جانبه از دوستان آمریکای لاتین است


پاتروشف: روسیه آماده حمایت همه‌جانبه از دوستان آمریکای لاتین است

دبیر شورای امنیت ملی روسیه در رایزنی‌های امنیتی با نمایندگان کوبا، ونزوئلا، نیکاراگوئه، و بولیوی بر حمایت همه‌جانبه مسکو از «دوستان آمریکای لاتین» تأکید کرد.

پاتروشف: روسیه آماده حمایت همه‌جانبه از دوستان آمریکای لاتین است

به گزارش راهبرد معاصر، شورای امنیت ملی روسیه با انشتار بیانیه‌ای اعلام کرد که «نیکلای پاتروشف» دبیر این شورا که دیروز به منطقه آمریکای لاتین سفر کرده در رایزنی‌های امنیتی با نمایندگان نیکاراگوئه، کوبا، ونزوئلا و بولیوی بر آمادگی مسکو برای ارائه حمایت همه‌جانبه از دوستان آمریکای لاتین خود تأکید کرد.

این رایزنی‌های امنیتی در شهر ماناگوئه در نیکاراگوئه انجام شد.

در بیانیه شورای امنیت ملی روسیه آمده است که « کشورها درباره مسائل امنیتی منطقه ای از جمله اقداماتی برای مقابله با مداخله خارجی در امور داخلی کشورهای مستقل تبادل نظر کردند.»

دبیر شورای امنیت ملی روسیه دراین‌باره تأکید کرد که «ما به نوبه خود آماده هستیم تا همه حمایت های ممکن و همه جانبه را از دوستان آمریکای لاتین خود ارائه کنیم. لازم است هماهنگی خود را در پلتفرم های بین المللی تقویت کنیم. شانه به شانه برای برابری حاکمیتی کشورها، حاکمیت قانون، تقسیم ناپذیری امنیت، غیرقابل قبول بودن مداخله در امور داخلی و مخالفت با فشار تحریم‌های غیرقانونی اقدام می‌کنیم.»

پاتروشف در ادامه افزود آمریکا فشارها را بر چند کشور آمریکای لاتین افزایش خواهد داد؛ کشورهایی که با سیاست‌های استقلال‌طلبانه خود واشنگتن را ناراضی می‌کنند.

دیروز رسانه‌های روسی اعلام کردند که نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه برای دیدار با مقامات ارشد دولت کوبا، وارد هاوانا، پایتخت کوبا شد.

شورای امنیت روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه برای انجام رایزنی های امنیتی روسیه و کوبا وارد هاوانا شده است.

اواخر بهمن نیز سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه برای دیدار با مقامات ارشد دولت کوبا به هاوانا سفر کرد.لاوروف در جریان این سفر با وزیر خارجه و رییس‌جمهور کوبا دیدار و گفت‌وگو کرد.

پیش از این الکسی ژوراولف، از قانون‌گذاران روسیه اعلام کرده بود که روسیه باید در واکنش به برنامه های ادعایی واشنگتن برای انتقال سلاح های تاکتیکی خود به اروپا، تسلیحات هسته ای خود را در کشورهای دوست و نزدیک مرزهای آمریکا مانند کوبا، ونزوئلا، و نیکاراگوئه مستقر کند.

ژوراولف معاون اول دبیر کمیته دفاعی پارلمان روسیه و رهبر حزب رودینا (سرزمین مادری) است.

این اظهارات قانون‌گذار روس پس از آن بیان شد که رسانه‌های انگلیس اعلام کردند که دولت آمریکا به منظور مقابله با روسیه قصد دارد پس از ۱۵ سال برای نخستین بار تسلیحات هسته‌ای خود را در خاک انگلیس مستقر کند./ مهر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ استقبال از ضیافت شام کاخ سفید با تظاهرات ضداسرائیلی