بازار مستعد جهش قیمتی است؟


بازار مستعد جهش قیمتی است؟

بازار خودرو در ماه‌های گذشته در رکود کامل بوده و خرید و فروش به پایین‌ترین حد خود رسیده است. قیمت خودروها نیز تحت‌تاثیر نرخ ارز نوسان سنگینی داشته و تا ۲۵ درصد رشد و افت قیمت را تجربه کرده است. با این حال بازار همچنان در انتظار برخی رویدادهایی مانند انتخابات و همچنین واردات خودرو است.

هرچند بسیاری معتقدند خبردرمانی به پایان رسیده اما اگر طی ماه‌های آینده واردات افزایش پیدا کند و این موضوع در بازار حس شود، می‌توان به تعدیل قیمت‌ها امیدوار بود. در غیر این صورت پیش‌بینی می‌شود قیمت‌ها به شدت افزایش یابند و ارقام فعلی بازار خودرو تبدیل به آرزو شوند. در همین زمینه اسد کرمی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران به بیان نظرات خود پرداخت.

وضعیت بازار خودرو در روزهای پایانی سال به چه صورت است؟

بازار خودرو همچون ماه‌های اخیر در رکود کامل به‌سر می‌برد و خبری از خرید و فروش در بازار خودرو نیست.

متاسفانه برخلاف سال‌های گذشته که شاهد رونق معاملات در بازار خودرو بودیم، اکنون بازار همچون روال ماه‌های اخیر در رکود کامل است و خبری از خریدوفروش نیست.

چرا بازار تا این حد دچار رکود شده است؟

متغیرهای بسیاری بر رکود این روزهای بازار خودرو موثر بوده‌اند؛ خبردرمانی واردات و سیگنال‌هایی چون توزیع و خریدوفروش حواله خودروهای وارداتی جانبازان و معلولان در حالی که هنوز خبری از این خودروهای وارداتی نیست موجب بلاتکلیفی و سردرگمی مشتریان بازار خودرو شده و به عبارتی جو روانی ناشی‌از واردات و تاثیر واردات بر قیمت‌ خودرو موجب توقف معاملات و رکود در بازار خودرو شده است.

باتوجه به نوسان نرخ ارز، شرایط قیمت خودروها در بازار تا چه اندازه تغییر کرده است؟

درخصوص آخرین قیمت خودروهای داخلی و مونتاژی در بازار خودرو هم باید گفت با افزایش نرخ ارز در هفته گذشته همه خودروها بین ۲۰ تا ۳۰ درصد گران شدند و با قرار گرفتن نرخ دلار در کانال ۵۶ هزار تومان، بهای خودروهای داخلی و خارجی حدود ۲۵درصد افت پیدا کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان