بورس امروز/ آغاز عملیات احیا برای نجات بورس تهران


بورس امروز/ آغاز عملیات احیا برای نجات بورس تهران

امروز علاوه بر سبز پوشی شاخص های بازار سهام خروج پول از سرمایه هم به 4 میلیارد تومان کاهش یافت.

بورس امروز/ آغاز عملیات احیا برای نجات بورس تهران

بورس امروز/ آغاز عملیات احیا برای نجات بورس تهران

در معاملات روز چهارشنبه نهم اسفند ماه 1402، شاخص کل بورس تهران 8 هزار و 722 واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 54 هزار و 739 واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با افزایش 4 هزار و 917 واحدی در رقم 714 هزار و 170 واحدی ایستاد.

شاخص کل فرابورس با رشد 146 واحدی به رقم 24 هزار و 450 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افزایش هزار و 440 واحد به سطح 132 هزار و 673 واحد رسید.

خروج پول حقیقی از بورس

روز چهارشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای هفدهمین روز معاملاتی متوالی منفی شد و 4 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد.

امروز نماد فملی بیشترین خروج پول حقیقی را داشت که ارزش آن 11 میلیارد تومان بود. پس از فملی، نمادهای شستا، بپاس، آردینه و وپاسار بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای فن افزار، سمگا، خودرو، فولاد و فزر تعلق داشت.

بورس امروز/ آغاز عملیات احیا برای نجات بورس تهران

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌های بازار سهام

امروز فولاد، کگل و شپنا نمادهای سبز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای سدشت، پارس و فملی از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای آریا، خاور و وسپهر بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای بپاس، مادیرا و مارون بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد شستا بیشترین تراکنش را داشت و خودرو و سصفها در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز آردینه، بیوتیک و فنر بیشترین تراکنش را داشتند.

ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 49 هزار و 148 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 43 هزار و 191 میلیارد تومان بود که 88 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 7 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 3 هزار و 20 میلیارد تومان رسید.

بورس امروز/ آغاز عملیات احیا برای نجات بورس تهران

بیشترین ارزش معاملات

در معاملات امروز نماد شستا بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 75 میلیارد تومان بود.

پس از شستا، آردینه بیشترین ارزش معاملات را داشت و ذوب رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد وبملت و بیوتیک در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

بیشترین حجم معاملات

در جدول حجم معاملات نیز سهام شستا با تعداد 688 میلیون و 808 هزار و 815 سهم در صدر قرار گرفته است. وبملت در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به خودرو تعلق داشت. دو نماد حفارس و کرمان نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

صف‌های خرید و فروش بورس

در معاملات چهارشنبه، 50 نماد صف خرید داشتند و 51 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 3 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 139 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 23 درصدی به 209 میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

بورس امروز/ آغاز عملیات احیا برای نجات بورس تهران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازار سرمایه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید