هزینه12میلیون دلاری حفاظت از بولتون و اوبراین بدلیل ترس از ایران


هزینه12میلیون دلاری حفاظت از بولتون و اوبراین بدلیل ترس از ایران

آمریکا سالانه برای حفاظت از جان بولتون و رابرت اوبراین بیش از ۱۲ میلیون دلار هزینه پرداخت می‌کند.

هزینه12میلیون دلاری حفاظت از بولتون و اوبراین بدلیل ترس از ایران

به گزارش راهبرد معاصر، تلویزیون «سی‌بی‌اس نیوز» آمریکا در گزارشی اعلام کرده است که دولت این کشور سالانه برای حفاظت از جان بولتون و رابرت اوبراین، مشاوران امنیت ملی آمریکا در دوران دونالد ترامپ بیش از ۱۲ میلیون دلار هزینه پرداخت می‌کند.

این گزارش براساس برخی اسناد به دست آمده که در اختیار سی‌بی‌اس نیوز قرار گرفته است. براساس این گزارش اگرچه در این اسناد نامی از ایران نیامده است، اما گزارشگر این شبکه می‌گوید پرداخت این هزینه‌ها بدلیل نگرانی از اقدام ایران علیه این مقامات سابق دولت ترامپ صورت می‌گیرد. از جمله گفته شده است که اگرچه جان بولتون پس از خروج از کاخ سفید فاقد ترتیبات امنیتی بود، اما از دسامبر ۲۰۲۱ وقتی از سوی ایران تهدید شد، به ناچار دولت آمریکا در حال محافظت ۲۴ ساعته از اوست.

همچنین دونالد ترامپ هنگام پایان دوره ریاست جمهوری خود دستور حفاظت از جان رابرت اوبراین را هم صادر کرده بود و پس از ترامپ در دولت بایدن نیز سرویس مخفی در حال محافظت از جان این دو مشاور امنیتی سابق ترامپ به دلیل ترس از تهدیدات جانی است.

دولت بایدن همچنین سال گذشته نیز کار تیم امنیتی حفاظت از مایک پومپئو، وزیر خارجه پیشین آمریکا، و برایان هوک، از دستیارهای ارشد او در امور ایران را تمدید کرد. این دو مقام سابق آمریکایی در سیاست فشار حداکثری علیه ایران بیشترین نقش را برعهده داشتند. پیشتر منابع آمریکایی گفته بودند که تأمین جانی مایک پومپئو و برایان هوک ماهانه بیش از دو میلیون دلار هزینه روی دست دولت آمریکا دارد./ مهر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا