شلیک 100 موشک حزب‌الله به سرزمین‌های اشغالی/ 576 هزار نفر در نوار غزه در قحطی به سر می برند


شلیک 100 موشک حزب‌الله به سرزمین‌های اشغالی/ 576 هزار نفر در نوار غزه در قحطی به سر می برند

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند مقاومت لبنان تحت رهبری حزب‌الله، ظرف ۲۴ ساعت گذشته، دستکم ۱۰۰ موشک به سرزمین‌های اشغالی شلیک کرده است. رسانه‌های صهیونیستی گزارش کردند در پی این حملات موشکی...

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند مقاومت لبنان تحت رهبری حزب‌الله، ظرف ۲۴ ساعت گذشته، دستکم ۱۰۰ موشک به سرزمین‌های اشغالی شلیک کرده است.

رسانه‌های صهیونیستی گزارش کردند در پی این حملات موشکی ، صدای انفجار در شمال اراضی اشغالی شنیده شد.

مقاومت لبنان با صدور بیانیه‌ای حملات پیاپی موشکی به این پایگاه را تایید کرد.

رزمندگان مقاومت لبنان پیش از این دو بار به پایگاه مرون موشک شلیک کرده بودند.

پایگاه مرون با حضور تعداد زیادی از نیروهای زبده رژیم صهیونیستی مرکز کنترل و مدیریت عملیات هوایی رژیم صهیونیستی در لبنان، سوریه، قبرس و منطقه شمالی شرق دریای مدیترانه محسوب می شود و مرکز اصلی عملیات پارازیت در این مناطق است.

مقاومت لبنان دیروز هم در پاسخ به حمله دشمن اشغالگر به حومه شهر بعلبک لبنان، مقر تیپ جولان رژیم صهیونیستی را با ۶۰ موشک کاتیوشا هدف قرار داد.

شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی با اشاره به حملات مستمر مقاومت لبنان به اراضی اشغالی، گزارش کرد تنها ۴۰ موشک از لبنان به سمت پایگاه کنترل هوایی راهبردی «مرون» در شمال فلسطین اشغالی شلیک شد.

نیروهای مقاومت لبنان همچنین مقر فرماندهی یگان ۱۴۶ رژیم صهیونیستی در «جفعتون» واقع در شمال اراضی اشغالی را با ده‌ها موشک کاتیوشا به طور دقیق هدف گرفتند.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی نیز گزارش کرد ۲۰ راکت از لبنان به مناطق مختلف در شهر الجلیل واقع در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی شلیک شد.

پیشتر نیز حزب‌الله لبنان به تجهیزات جاسوسی رژیم صهیونیستی در پایگاه «الرمثا» در مزارع اشغالی شبعا و پایگاه «المرج» با تسلیحات موشکی و به طور دقیق حمله کرد.

رزمندگان مقاومت لبنان تجمع نظامیان دشمن صهیونیستی را در منطقه «الطیحات» با تسلیحات مناسب هدف قرار دادند.

مقاومت لبنان از زمان حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه، به منظور حمایت از مردم غزه و پاسخ به حملات این رژیم به مناطق جنوبی لبنان، مواضع رژیم صهیونیستی را هدف قرار می‌دهد.

جدال میان حامیان فلسطین و اسرائیل بر سر وضعیت انسانی نوار غزه

نشست شورای امنیت سازمان ملل بار دیگر به صحنه جدال میان حامیان فلسطین و اسرائیل بر سر وضعیت انسانی نوار غزه تبدیل شد که با هشدار جدی سازمان ملل درباره قرار گرفتن یک چهارم مردم این منطقه در یک قدمی قحطی همراه بود.

رامش راجاسینگهام» مدیر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل در نشست شورای امنیت درباره وضعیت مرددم غزه هشدار داد : دست کم۵۷۶ هزار نفر در نوار غزه معادل یک چهارم جمعیت آن، در یک قدمی قحطی قرار دارند که در صورت‌ عدم انجام اقداماتی برای مهار آن، قحطی «تقریبا اجتناب‌ناپذیر» خواهد بود.

وی به شورای ۱۵ عضوی امنیت سازمان ملل هشدار داد: «تا زمانی که این جنگ و خطر گسترش آن به مناطق پرجمعیت جنوب غزه ادامه داشته باشد، امکان بسیار کمی برای مهار قحطی وجود دارد. بنابراین ما دوباره درخواست خود برای آتش‌بس را تکرار می‌کنیم.»

این مقام سازمان ملل گفت: از هر ۶ کودک زیر دو سال در شمال غزه، یک نفر دچار سوء تغذیه حاد است و تمام جمعیت ۲.۳ میلیون نفری نوار غزه برای زنده ماندن به کمک‌های غذایی نیاز دارند که متاسفانه این کمک‌ها بسیار ناکافی هستند.

راجاسینگهام اضافه کرد که سازمان ملل و گروه‌های امدادی «با موانع بسیار بزرگی برای رساندن حداقل تدارکات به غزه مواجه هستند. »

وی این موانع را بسته شدن گذرگاه‌ها، محدودیت‌های ارتباطاتی، روش‌های سخت بازرسی، هرج و مرج، جاده‌های تخریب‌شده و مهمات منفجر نشده بیان کرد.

کارل اسکائو معاون مدیر اجرایی برنامه جهانی غذای سازمان ملل نیز به شورای امنیت گفت که این نهاد «آماده است در صورت توافق آتش‌بس، به سرعت عملیات‌های خود را گسترش دهد. »

آمریکا باعث کشتار ۳۰ هزار فلسطینی شد

واسیلی نبنزیا سفیر و نماینده روسیه در سازمان ملل در سخنانی آمریکا را عامل شهادت ۳۰ هزار نفر از ساکنان نوار غزه دانست و گفت که اسرائیل برای ورود کمک‌ها به نوار غزه مانع ایجاد می‌کند.

سفیر روسیه با بیان اینکه آمریکا با ممانعت از تصویب قطعنامه‌های پیشنهادی در شورای امنیت برای برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه باعث کشتار ۳۰ هزار فلسطینی در نوار غزه شده است، گفت: «پیش‌نویس قطعنامه آمریکا مجوز دیگری به اسرائیل برای نسل‌کشی است ».

نبنزیا در واکنش به ادعاهای دیپلمات آمریکایی گفت: «مقایسه اوکراین با غزه نادرست است و آمریکا که در بسیاری از کشورها مانند افغانستان، عراق و سوریه دست به نسل‌کشی زده، نمی‌تواند به دنیا درس اخلاق بدهد . »


شلیک 100 موشک حزب‌الله به سرزمین‌های اشغالی/ 576 هزار نفر در نوار غزه در قحطی به سر می برند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ 15 اردیبهشت + دانلود غزل حافظ