خوش‌شانس‌ترین گروه خونی +اینفوگرافیک


خوش‌شانس‌ترین گروه خونی +اینفوگرافیک

افرادی که گروه خونی O منفی دارند، می‌توانند اهداکننده عمومی باشند و به همه نیازمندان به خون در همه گروه‌های خونی می‌توانند خون اهدا کنند.

خوش‌شانس‌ترین گروه خونی +اینفوگرافیک

به گزارش راهبرد معاصر؛ تحقیقات انجام‌شده روی اهداکنندگان خون در ایران نشان می‌دهد که تقریبا ۹۰ درصد از جمعیت کشورمان گروه خونی مثبت دارند و فقط ۱۰ درصد از جمعیت کشور دارای گروه خونی منفی هستند.

همچنین بیشترین فراوانی را در کشور گروه خونی O مثبت با ۳۴ درصد دارد و بعد از آن A مثبت با فراوانی ۲۷ درصد و بعد B مثبت با فراوانی ۲۳ درصد است. گروه خونی بعدی AB مثبت با فراوانی ۷ درصد است و گروه خونی O منفی حدود ۳ تا ۴ درصد از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهد. حدود ۳ درصد از جمعیت کشور هم گروه خونی A منفی دارند. همچنین حدود ۲ درصد دارای گروه خونی B منفی و کمتر از ۱ درصد هم دارای گروه خونی AB منفی هستند.

افرادی که دارای گروه خونی AB مثبت هستند، به اصطلاح خوش‌شانس‌ترین گیرندگان همگانیِ خون محسوب می‌شوند، چون می‌تواند از همه گروه‌های خونی، خون و فرآورده‌های خونی را دریافت کنند. هرچند توصیه این است که حتما بر اساس پروتکل‌های کشوری و دستورالعمل‌های جهانی، خون‌های اهدایی حتما باید از نظر آنتی‌بادی‌ها مورد ارزیابی دقیق قرار گیرد و از نظر ارزیابی تطابق گروه‌های خونی اهداکننده با گیرنده بررسی قرار شود. در عین حال افرادی که گروه خونی O منفی دارند، می‌توانند اهداکننده عمومی باشند و به همه نیازمندان به خون در همه گروه‌های خونی می‌توانند خون اهدا کنند. / بهداشت نیوز

خوش‌شانس‌ترین گروه خونی +اینفوگرافیک

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ وقتی فرامرز قریبیان و زن جوانش مهمانی به خونه گوگوش رفتند!