دست رد ناتو به سینه ماکرون برای اعزام نیرو به اوکراین


دست رد ناتو به سینه ماکرون برای اعزام نیرو به اوکراین

انگلیس، آلمان، سوئد و ایتالیا در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهور فرانسه مبنی بر احتمال اعزام نیروهای رزمی به اوکراین، گفتند قصد انجام دادن این کار را ندارند.

در پی اظهارات «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه، درباره احتمال اعزام نیرو‌های نظامی کشور‌های اروپایی به اوکراین، سخنگوی نخست‌وزیری انگلیس اعلام کرد که این کشور هیچ برنامه‌ای برای اعزام گسترده نظامیان به اوکراین، جز «تعداد محدودی از کارکنان نظامی» برای حمایت از ارتش اوکراین ندارد.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، روز دوشنبه و پس از میزبانی از نشست رهبران اروپایی در پاریس به خبرنگاران گفت: «امروز هیچ اتفاق‌نظری برای اعزام نیروها، به‌شیوه‌ای رسمی، وجود ندارد. اما از نظر پویایی، ما نمی‌توانیم چیزی را حذف کنیم. ما هر کاری که لازم است انجام خواهیم داد تا از پیروزی روسیه در این جنگ جلوگیری کنیم.»

رئیس‌جمهور فرانسه گفت: «ما باید وضعیت را بررسی کنیم و متوجه باشیم که امنیت‌جمعی ما در خطر است. ما باید سریع‌تر عمل کنیم. روسیه نباید پیروز شود، نه فقط به خاطر اوکراین، بلکه به این خاطر که ما با انجام این کار، امنیت‌جمعی خود را برای امروز و آینده تضمین می‌کنیم.»

با اشاره به واکنش انگلیس به اظهارات ماکرون، همچنین در این باره گزارش داد که «بوریس پیستوریوس» وزیر دفاع آلمان نیز موضوع اعزام نیرو‌های آلمانی به اوکراین را رد کرده و گفت: «حضور نیرو‌ها در میدان گزینه جمهوری فدرال آلمان نیست. این یک گزینه نیست و نخواهد بود.»

پیستوریوس با تأکید بر این که اعزام نیرو‌های اروپایی تنها منجر به گسترش تنش‌ها خواهد شد، گفت: «من گمان می‌کنم که این نوعی خوراک فکری بود که توسط رییس جمهور ماکرون مطرح شد و تا جایی که می‌دانم، هیچ کسی از آن حمایت نکرد».

افزون‌براین، «اولف کریسترسون» نخست‌وزیر سوئد نیز گفت که این کشور هیچ برنامه‌ای برای اعزام نیروهایش به اوکراین ندارد.

او بیان کرد: «سنت فرانسه، سنت سوئد نیست. من به خواست فرانسه برای کمک به اوکراین احترام می‌گذارم. در حال حاضر، ما به نوع دیگری و از طریق تحویل تجهیزات پیشرفته در حال کمک به اوکراین هستیم.

«آنتونیو تاجانی» وزیر امور خارجه ایتالیا نیز در این باره گفت: «این ایده ماکرون است. به نظرم، وقتی درباره اعزام نیرو صحبت می‌کنیم، باید بسیار احتیاط کنیم، چراکه نباید کاری کنیم مردم فکر کنند با روسیه در جنگ هستیم. ما با روسیه در جنگ نیستیم. این ایده شخصی من است. من از اعزام نیرو‌های ایتالیایی برای جنگیدن در اوکراین حمایت نمی‌کنم».

«دمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین نیز تاکید کرد که «اعزام نیرو به اوکراین به نفع کشور‌های غربی نیست. آن‌ها باید از این موضوع آگاه باشند.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگها