به کارگیری ظرفیت‌های متنوع خدمات شهری برای تسهیل تردد در شهر اصفهان


به کارگیری ظرفیت‌های متنوع خدمات شهری برای تسهیل تردد در شهر اصفهان

به گزارش رکنا از اصفهان؛ همزمان با نزول بارش‌های جوی در شهر اصفهان، مشکل آب گرفتگی در برخی معابر شهر مشاهده شده و مشکلات بعضی معابر فرعی نیز از سوی شهروندان و از طریق سامانه تلفنی ۱۳۷ به...

به گزارش رکنا از اصفهان؛ همزمان با نزول بارش‌های جوی در شهر اصفهان، مشکل آب گرفتگی در برخی معابر شهر مشاهده شده و مشکلات بعضی معابر فرعی نیز از سوی شهروندان و از طریق سامانه تلفنی ۱۳۷ به اطلاع مدیریت شهری رسید تا در اسرع وقت نسبت به رفع مشکلات اقدام کنند. طی بیش از ۲۴ ساعت گذشته که شهر اصفهان میزبان بارش باران و برف بوده است، مدیریت شهری از تمامی ظرفیت خود برای رفع مشکل آب گرفتگی معابر در نقاط مختلف شهر استفاده کرده و نیروهای خدمات شهری در حالت آماده باش به سر می‌برند.

آماده‌باش ۴۵ اکیپ ستاد سیل در مناطق پانزده‌گانه شهر

رئیس اداره هماهنگی و نظارت خدمات شهری شهرداری اصفهان دراینباره گفت: همزمان با اعلام اداره هواشناسی درخصوص نزول بارش های جوی در شهر اصفهان، جلسات ستاد سیل شهر اصفهان روز پنجم اسفندماه با حضور رئیس اداره خدمات شهری و مسئولان امور شهر مناطق به‌عنوان زیرمجموعه ستاد سیل در معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان برگزار و ضمن ارائه توضیحات لازم، تمام امکاناتی که باید آماده شود، به مسئولان مربوطه یادآوری شد.

رامین میرعسگری با بیان اینکه در هر منطقه شهرداری، سه اکیپ بر اساس میزان بارش‌ها حضور یافته و نسبت به جلوگیری از رواناب و یخ‌زدگی معابر اقدام کردند، افزود: مقرر شد که در صورت شدت بارش‌ها، دو اکیپ دیگر به سه اکیپ مستقر در هر منطقه اضافه شود.

او با بیان اینکه تمام امکانات لجستیک شامل سه دستگاه نمک‌پاش و چهار دستگاه جرثقیل آماده شده است، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های نمک‌پاش در جنوب شهر که بیشتر احتمال یخ‌زدگی معابر وجود دارد، مستقر شده و جرثقیل‌ها نیز در چهار نقطه شهر قرار گرفتند تا اگر حادثه‌ای اتفاق افتاد و نیاز به انتقال خودرو از اتوبان‌ها شد، وسایل نقلیه به محل مورد نظر پلیس راهور انتقال پیدا کند.

ضرورت همکاری شرکت آبفا برای رفع معضل پس‌زدگی فاضلاب زیرگذر چمران

رئیس اداره محیط زیست و خدمات شهری منطقه ۷ شهرداری اصفهان دراین‌باره گفت: به دنبال اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی و دستور معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان برای آماده‌باش اکیپ‌های ستاد مدیریت بحران و سیلاب مناطق، ضمن برنامه‌ریزی برای تأمین ماشین‌آلات، تجهیزات و نیروی انسانی مورد نیاز، هماهنگی لازم برای شیفت‌بندی اکیپ‌های دفع آب‌های سطحی، نمک و شن‌پاش انجام شد.

جمشید صادقی ادامه داد: شش اکیپ سه نفره مجهز به ماشین‌آلات و تجهیزات شامل الکتروپمپ‌ها و مکنده‌های فشار ضعیف و قوی و تعداد ۱۵ نفر کارگر برای جارو و هدایت محل‌های آب‌گرفته و باز کردن مجراهای مرتبط به چاه‌های دفع آب‌های سطحی شیفت‌بندی شدند.

وی با بیان اینکه در شیفت اول ۱۳ مورد و در شیفت دوم ۲۷ مورد آبگرفتگی در منطقه ۷ اصفهان برطرف شد، اظهارکرد: در مجموع از اواخر روز ۵ اسفندماه تا ظهر روز یکشنبه ۶ اسفند اکیپ‌های دفع آب‌های سطحی نسبت به رفع ۴۰ مورد آبگرفتگی در سطح معابر منطقه ۷ اقدام کردند.

رئیس اداره محیط زیست و خدمات شهری منطقه ۷ شهرداری اصفهان از فعالیت دو اکیپ مجهز به خودروهای حمل شن و نمک در شیفت شب برای جلوگیری از یخ‌زدگی معابر خبر داد و افزود: در روز گذشته، مشکل اصلی این منطقه پس‌زدگی فاضلاب زیرگذر چمران در مواقع بارندگی بود که این مشکل کاملاً تحت کنترل منطقه قرار گرفت و تیم‌های عملیاتی آن را سریع برطرف کردند، اما پیش از آن، مکاتبات لازم را با مدیریت اداره آب و فاضلاب منطقه انجام دادیم و به مدیر کل بحران استانداری اصفهان نیز انعکاس دادیم که امیدواریم با همدلی سازمان‌های مختلف این مشکل نیز در اسرع زمان برطرف شود.

به کارگیری ظرفیت‌های متنوع خدمات شهری برای تسهیل تردد در شهر اصفهان لزوم اقدام اداره آب و فاضلاب منطقه 10 برای رفع پس‌زدگی فاضلاب خیابان خواجه عمید

رئیس اداره محیط زیست و خدمات شهری منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان نیز با بیان اینکه از زمان پیش بینی بارش ها از سوی اداره هواشناسی، تمام نیروهای ستاد بحران این منطقه شامل ۸ اکیپ خدماتی متشکل از ۲۴ نفر همراه با تجهیزات و امکانات به حالت آماده‌باش درآمدند، گفت: با آغاز بارش ها، امکانات ستاد بحران افزایش یافت و دو اکیپ همراه با تجهیزات کامل از واحد کنترل نظارت و پنج اکیپ نیروهای خدمات شرکت سبز صفه همراه با دو دستگاه خودرو، همچنین عوامل فضای سبز و نیروهای نگهداری و تعمیرات منطقه همراه با دو دستگاه تانکر و ماشین‌آلات سنگین از قبیل کامیون و بیل مکانیکی در سطح منطقه مستقر شدند.

مجتبی حق‌شناس با تاکید بر اینکه نیروها و تجهیزات ستاد بحران منطقه در آماده باش کامل بوده و همچنان مشغول فعالیت هستند، ادامه داد: کامیون‌ها شن و نمک را بارگیری کردند تا برای یخ‌زدگی معابر در رمپ ها و پل‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اعلام اینکه تا روز ششم اسفندماه ۸۰ درصد موارد آبگرفتگی معابر منطقه ۱۰ که از سوی سامانه ۱۳۷ اعلام شده، برطرف شده است، اظهارکرد: مشکل اساسی منطقه ۱۰ پس‌زدگی فاضلاب خیابان خواجه عمید روبه‌روی کوچه ۳۱ بود که قبلا در این خصوص با اداره آب و فاضلاب منطقه هماهنگی‌های لازم انجام شده بود، اما متاسفانه اقدامی انجام نشد و به همین دلیل حجم زیادی فاضلاب وارد خیابان خواجه عمید شد.

او ادامه داد: این معضل علاوه بر ایجاد بوی تعفن زیاد، منجر به ورود آب به سپتیک‌های منطقه شده و به سمت سپتیک اصلی که برای دفع آب‌های سطحی در نظر گرفته شده، پیش رفت که شرایط را بحرانی کرد؛ امیدواریم مسئولان آب و فاضلاب نسبت به رفع این مشکل اقدام کنند.

آماده‌باش نیروهای خدمات شهری تا پایان بارش‌ها

رئیس اداره محیط زیست و خدمات شهری منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان نیز با اعلام اینکه تمامی عوامل خدمات شهری در سطح مناطق به حالت آماده‌باش درآمده‌اند، اظهار کرد: در ساعات بامداد روز ۶ اسفندماه با توجه به برودت هوا، پنج اکیپ اقدام به نمک‌پاشی در سطح معابر این منطقه کرده و به رفع آبگرفتگی‌های سطحی پرداختند.

امید معتمدی با اشاره به دو مورد آبگرفتگی مهم در سطح این منطقه گفت: نقطه اول زیرگذر پل مفتح بود که رایزرهای ورودی پل دچار گرفتگی شده بود و توسط عوامل مدیریت بحران منطقه با استفاده از تانکر و خودمکش آبگرفتگی‌ها رفع شد. مورد دوم نیز گرفتگی دو چاه جذبی دوربرگردان‌های زیرگذر اندیشه بود که با اقدام به موقع، آبگرفتگی اتوبان سردار شهید کاظمی نیز برطرف شد.

وی تاکید کرد: تا پایان بارش‌ها ۲۵ نفر از عوامل اجرایی در سطح این منطقه همچنان به حالت آماده‌باش خواهند بود که پنج نفر از آن‌ها نیروهای ستادی و ۲۰ نفر تکنسین هستند و با استفاده از دستگاه‌ها و تجهیزات اقدامات لازم را انجام می‌دهند تا شاهد آبگرفتگی یا یخ‌زدگی معابر نباشیم.

اصفهان/ بهمن راعی


به کارگیری ظرفیت‌های متنوع خدمات شهری برای تسهیل تردد در شهر اصفهان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آب و هوا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید