افت قیمت 100 هزار دلاری پورشه تایکان توربو دست دوم


افت قیمت 100 هزار دلاری پورشه تایکان توربو دست دوم

ارزش تایکان توربو در بازار دست دوم پس از چهار سال، ۱۰۰ هزار دلار کاهش داشته است. برای بازار جهانی، افت ارزش خودرو امری طبیعی به شمار می‌رود اما گویا خودروهای برقی بیشتر از سایر مدل‌های درون‌سوز تحت تاثیر گذر زمان بوده‌اند. ترکیبی از بهبود...

ارزش تایکان توربو در بازار دست دوم پس از چهار سال، ۱۰۰ هزار دلار کاهش داشته است.

افت قیمت 100 هزار دلاری پورشه تایکان توربو دست دوم

برای بازار جهانی، افت ارزش خودرو امری طبیعی به شمار می‌رود اما گویا خودروهای برقی بیشتر از سایر مدل‌های درون‌سوز تحت تاثیر گذر زمان بوده‌اند. ترکیبی از بهبود فناوری‌ها، افت‌وخیز قیمت مدل‌هایی جدید و کاهش نرخ تقاضا نسبت‌به سال‌های گذشته نهایتا به افت سریع قیمت بسیاری از خودروها برقی دست دوم شده است. این رخداد به‌ویژه روی رقیب آلمانی تسلا مدل S، پورشه تایکان، تاثیر زیادی گذاشته است؛ بهترین نسخه مدل تایکان توربو تنها پس از چهار سال با افت قیمت ۱۰۰ هزار دلاری معامله می‌شود.

افت قیمت 100 هزار دلاری پورشه تایکان توربو دست دوم

پورشه تایکان نخستین‌بار در سال ۲۰۱۹ وارد بازار شد و به‌لطف کیفیت باتری و راندمان مناسب به‌همراه نشان دوست‌داشتنی پورشه توانست بخشی از بازار مدل S را به خود اختصاص دهد اما با قیمتی بالا. بهترین نسخه‌های تایکان با نام‌های توربو و توربو S بدون استفاده از آپشن‌های اضافه به‌ترتیب قیمتی برابر ۱۵۱,۰۰۰ و ۱۸۵,۰۰۰ دلار داشتند. پورشه بعدتر نسخه‌های ارزان‌تر GTS و ۴S را هم روانه بازار کرد. آخرین مرحله هم عرضه نسخه اسپرت‌توریسمو به شمار می‌رفت.

افت قیمت 100 هزار دلاری پورشه تایکان توربو دست دوم

نسخه جدیدتر تایکان برای سال ۲۰۲۵ با امکاناتی چون شارژ سریع‌تر، افزایش قدرت و البته قیمت بیشتر عرضه می‌شود. نسخه پایه این خودرو قیمت خود را از ۱۰۱ هزار دلار آغاز می‌کند و برای نسخه‌های توربو S و توریسمو به ۲۱۳ هزار دلار هم می‌رسد. نکته اینجاست که قیمت بالای تایکان نمی‌تواند ضامن افت کمِ ارزشِ آن در بازار خودروهای دست دوم باشد. در ادامه می‌توانید چند آگهی فروش تایکان را ببینید که گویای این مطلب هستند.

افت قیمت 100 هزار دلاری پورشه تایکان توربو دست دوم

یک دستگاه پورشه تایکان توربو ۲۰۲۰ (تصویر بالا) با کارکرد کمتر از ۲۵ هزار کیلومتر تنها با قیمت ۸۹,۹۹۸ دلار به فروش می‌رسد درحالی‌که مالک آن را با قیمت هنگفت ۱۷۹,۶۳۰ دلار تهیه کرده بود؛ بنابراین با گذشت ۴ سال، این اسپرت برقی ۸۹,۶۳۲ دلار افت قیمت داشته است. نمونه زیر یک دستگاه تایکان توربو S 2020 است که با کارکرد ۳۴,۸۱۸ کیلومتر تنها با قیمت ۱۰۵,۹۰۰ دلار به فروش می‌رسد. قیمت اصلی این خودرو از نمایندگی پورشه برابر ۲۰۶,۹۵۰ دلار بوده است؛ این یعنی ۱۰۱,۰۵۰ دلار افت ارزش.

افت قیمت 100 هزار دلاری پورشه تایکان توربو دست دوم

افت قیمت 100 هزار دلاری پورشه تایکان توربو دست دوم
افت قیمت 100 هزار دلاری پورشه تایکان توربو دست دوم
افت قیمت 100 هزار دلاری پورشه تایکان توربو دست دوم
افت قیمت 100 هزار دلاری پورشه تایکان توربو دست دوم

یک دستگاه توربو S مدل ۲۰۲۰ دیگر با کارکرد ۳۹ هزار کیلومتر و قیمت ۱۱۲,۸۹۰ دلار آگهی شده؛ قیمت نسخه صفرکیلومتر این خودرو در زمان عرضه برابر ۲۲۲,۷۷۰ دلار بوده که به‌معنای ۱۰۹,۸۸۰ دلار افت قیمت است. درست عکس این داستان برای کوپه درون‌سوز و اسپرت‌تر ۹۱۱ صدق می‌کند؛ گاهی آگهی‎‌های فروش ۹۱۱ دست‌دوم با کارکرد پایین از نمونه‌های کارخانه قیمت بالاتری دارند! ۹۱۱ که به‌نوعی نماد پورشه محسوب می‌شود موفق شده تا افت ارزشش را در طی زمان مدیریت کند اما این داستان برای تایکان صدق نمی‌کند. به نظر شما چرا خودروهای برقی با چنین سرعتی ارزششان را از دست می‌دهند؟


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 24 اسفند 1402 با معنی و تفسیر دقیق