ریل‌گذاری راه آهن رشت - کاسپین در کیلومتر پایانی


ریل‌گذاری راه آهن رشت - کاسپین در کیلومتر پایانی

استاندار گیلان اظهار کرد: راه‌آهن رشت - کاسپین به کیلومتر آخر رسید و اینک یک کیلومتر محدوده پل تقاطع بندرانزلی در منطقه آزاد درحال انجام است و پس از آن مراحل ریل گذاری آغاز می شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، اسدالله عباسی روز سه شنبه پس از بازدید از خط آهن رشت - کاسپین به خبرنگاران گفت: این پروژه با تلاش شبانه روزی همه دست اندرکاران درحال انجام است و در روزهای آینده شاهد تکمیل آن و بهره برداری این پروژه در سفر آیت الله رئیسی به استان گیلان خواهیم بود.

وی عنوان کرد: در مجموع بالغ بر ۲۲ هزار میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شده و تامین اعتبار برای ایمن سازی راهها ادامه داد.

وی تصریح کرد: حدود ۱۵ هزار میلیارد ریال از این اعتبارات در دولت سیزدهم برای پروژه راه آهن رشت- کاسپین تامین و تخصیص یافته است و اکنون مشکلی برای تامین اعتبار تا تکمیل کیلومتر نهایی وجود ندارد و کارها با قدرت و قوت در حال انجام است.

پروژه راه آهن رشت - کاسپین - انزلی به عنوان بخشی از طرح راه آهن قزوین - رشت و آخرین پازل از کریدور جنوب به شمال است که در تجارت کشور، منطقه خاورمیانه، آسیای میانه و اوراسیا تحولی بزرگی ایجاد می کند ضمن آنکه مسیر رشت - آستارا هم در دست پیگیری است.

عملیات اجرایی پروژه راه آهن رشت- کاسپین در سال ۹۸ آغاز شد؛ اجرای این پروژه علاوه بر اهمیت در حمل و نقل داخلی، بار و مسافر استان از نظر ایجاد یک کریدور ریلی جدید برای صادرات و واردات و نیز ترانزیت کالا از مناطق شمالی کشور به خلیج فارس، آب‌های آزاد بین‌المللی و دیگر کشورهای همسایه ایران نیز بسیار مهم است.

استاندار گیلان در سفر خود به شهرستان بندرانزلی پس از شرکت در برنامه زنگ انتخابات از پروژه راه آهن رشت- کاسپین بازدید کرد.

منبع : ایرنا
به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا