غرب چگونه اوکراین را به حمله به روسیه تشویق می‌کند؟


غرب چگونه اوکراین را به حمله به روسیه تشویق می‌کند؟

با ورود به سومین سال جنگ اوکراین و روسیه، کشورهای غربی بسته‌های تسلیحاتی جدیدی را برای کی‌یف اختصاص داده‌اند.

پس از ارسال موشک‌های دوربرد «سایه توفان» به اوکراین ، آلمان نیز با صدور قطعنامه‌ای ارسال این دست تسلیحات به کی‌یف را برای حمله به اهداف استراتژیک در روسیه تصویب کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ولودمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین روز گذشته مدعی شد که کی‌یف از تسلیحات غربی تنها برای حمله به مناطقی استفاده می‌کند که آن را متعلق به خود می‌داند.

این خبرگزاری روسی سپس با طرح این سوال که سخنان زلنسکی به چه معناست، ادامه داده است: غرب با ارسال این تسلیحات، اوکراین را تشویق به حمله روسیه می‌کند و به قعطنامه پارلمان آلمان اشاره کرده است؛ قطعنامه‌ای که اخیرا تصویب شد و هدف آن ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین برای نقاط استراتژیک روسیه است.

هرچند براساس گزارش ها، بحث در این خصوص در پارلمان آلمان هنوز ادامه دارد.

پیش از این نیز انگلیس و فرانسه موشک‌های کروز Storm Shadow (سایه توفان) را به اوکراین ارسال کرده بودند. موشک‌های هواپایه و دوربردی که با همکاری انگلیس، فرانسه و ایتالیا ساخته شده و در اختیار کی‌یف قرار گرفته اند.

غرب چگونه اوکراین را به حمله به روسیه تشویق می‌کند؟

دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا نیز به تازگی اعلام کرده است که در صورت تصویب بسته جدید کمک‌های نظامی به اوکراین توسط کنگره، آماده ارسال تسلیحات مشابه است.

زلنسکی که به مناسبت آغاز سومین سال جنگ با روسیه در ویدئو کنفرانسی در این زمینه صحبت می‌کرد، مدعی شد: «کی‌یف از این تسلیحات علیه روسیه استفاده نمی‌کند». هرچند پیش از این چنین اقدامی را انجام داده است.

وی در این خصوص گفت: «اوکراین فرصت و حق ندارد و هرگز از تسلیحات شرکای خود در سرزمین‌هایی غیر از مناطق موقتاً اشغال شده استفاده نخواهد کرد».

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!