نخست وزیر کانادا: متعهد به دفاع از اوکراین برابر روسیه هستیم


«جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا در نشست خبری مشترک با همتای لهستانی خود گفت که کشورش نسبت به دفاع از اوکراین متعهد است.

نخست وزیر کانادا: متعهد به دفاع از اوکراین برابر روسیه هستیم

به گزارش راهبرد معاصر؛ جاستین ترودو نخست وزیر کانادا امروز (دوشنبه) در سخنانی وعده افزایش بودجه نظامی کشورش را داد و گفت در شرایط کنونی کار‌های بیشتری وجود دارد که باید انجام دهیم.

وی که در لهستان به سر می‌برد، در نشست خبری مشترک با دونالد تاسک، همتای لهستانی خود از سایر کشور‌های غربی خواست تا با تهدید روسیه مقابله کنند.

نخست وزیر کانادا خطاب به مردم و دولت لهستان گفت که ما در کنار متحدان خود از این مساله اطمینان حاصل خواهیم کرد که نیرو‌های مسلح ما تجهیزات و پشتیبانی لازم را داشته باشند.

دونالد تاسک نخست وزیر لهستان نیز در سخنانی از کانادا و دیگر کشور‌های غربی خواست که حمایت خود را از اوکراین ادامه دهند.

وی گفت: اوکراین تنها در صورتی می‌تواند در مقابل روسیه مقاومت کند که از سوی کشور‌های عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) مورد حمایت قرار گیرد.

کانادا مدت‌هاست که با فشار کشور‌های عضو ناتو برای اختصاص ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی خود برای امور نظامی روبه‌رو بوده است. ناتو انتظار دارد همه کشور‌های عضو این سازمان بتوانند تا پایان سال جاری به این هدف دست یابند.

بودجه نظامی کانادا در حال حاضر حدود ۱.۳ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور است. ترودو که روز شنبه را در کی‌یف گذرانده بود، تداوم حمایت اوتاوا از اوکراین را اعلام کرد. / ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم حمله تند ریما رامین فر به نقی قبل از ساخت پایتخت 7 ! / همای پایتخت از بازی انصرا...