قیمت آپارتمان در منطقه 3 تهران در چه محدوده‌ای قرار دارد؟


قیمت آپارتمان در منطقه 3 تهران در چه محدوده‌ای قرار دارد؟

گزارش مرکز آمار ایران از بازار مسکن تهران نشان می‌دهد، منطقه 3 در دی‌ماه 1402، دومین جایگاه را از لحاظ متوسط قیمت داشته است؛ میانگین قیمت این منطقه در اولین ماه زمستان از 134 میلیون تومان فراتر رفته است. اما برای خرید واحدهای کوچک‌متراژ و متوسط‌متراژ در منطقه 3 چه بودجه‌ای باید در نظر گرفت؟

به گزارش تجارت‌نیوز، گزارش مرکز آمار ایران از تحولات بازار مسکن تهران در دی‌ماه 1402 نشان‌ می‌دهد، منطقه 3 پس از منطقه یک در جایگاه گران‌ترین منطقه تهران برای خرید واحد مسکونی قرار دارد.

بر این اساس، متوسط قیمت مسکن در این منطقه، 134 میلیون و 609 هزار تومان برآورد شده و این در حالی‌ست که در اولین‌ماه زمستان تنها 157 فقره معامله خانه در این محدوده صورت گرفته است. اما با وجود این آمارها برای خرید یک واحد کوچک‌متراژ یا متوسط‌متراژ در منطقه 3 چقدر باید هزینه کرد؟

قیمت آپارتمان در منطقه 3 تهران

با بودجه‌ای بین دو میلیارد و 500 میلیون تومان تا 11 میلیارد تومان می‌توان واحدهایی با متراژ بین 28 تا 121 متر خریداری کرد.

برای مثال بررسی آگهی‌های مسکن این منطقه نشان می‌دهد آپارتمانی کوچک‌متراژ و 50 متری در ده ونک، دو میلیارد و 600 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است؛ ساخت این آپارتمان به سال 1390 بازمی‌گردد و در طبقه همکف قرار دارد.

همچنین مالک سوئیتی 28 متری و ساخت سال 1375 در محله زرگنده، واحد خود را دو میلیارد و 700 میلیون تومان قیمت‌گذاری کرده است.

با بودجه بالای سه میلیارد تومان می‌توان روی خرید آپارتمانی کوچک‌متراژ در محله‌هایی مانند سیدخندان حساب باز کرد. اکنون قیمت یک آپارتمان 28 ساله 39 متری در این محله سه میلیارد و 350 میلیون برآورد شده است.

قیمت آپارتمان در منطقه 3 تهران در چه محدوده‌ای قرار دارد؟

آپارتمان‌های متوسط متراژ در منطقه 3

در این میان بودجه بالاتر از چهار میلیارد و 500 میلیون تومان به متقاضیان امکان می‌دهد بتوانند آپارتمان‌هایی با متراژ متوسط خریداری کنند.

بررسی آگهی‌های این منطقه از شهرداری تهران نشان می‌دهد، آپارتمانی 24 ساله در منطقه ظفر، پنج میلیارد و 950 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

همچنین با 6 میلیارد تومان می‌توان واحدی 61 متری و ساخت سال 1391 در محدوده ونک خریداری کرد.

واحدهای بالاتر از 100 متر طبیعتا از قیمت بالاتری برخودار هستند و به‌طور معمول باید حداقل هفت میلیارد تومان برای آن هزینه کرد. قیمت واحدهای مسکونی بزرگ‌متراژ در برخی از محله‌های منطقه 3 از 50 میلیارد تومان نیز فراتر می‌رود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه مسکن تجارت‌نیوز بخوانید.

به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اختلاف سنی شوکه کننده ژوزه و همسر ایرانی اش