واکنش رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به طرح نتانیاهو


واکنش رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به طرح نتانیاهو

ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین طرح اخیر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای تخلیه ساکنان جنوب غزه از «مناطق جنگی» را محکوم و مخالفت خود را با آن اعلام کرد.

واکنش رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به طرح نتانیاهو

به گزارش راهبرد معاصر؛ نبیل ابو ردینه، سخنگوی رسمی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین خاطرنشان کرد طرحی که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره آن صحبت می‌کند به تمام دنیا تاکید می‌کند که به تجاوزات خود علیه ساکنان نوار غزه و تصمیم اخیرش برای انجام عملیات نظامی در رفح به‌رغم درخواست‌های بین‌المللی برای توقف این حملات و ارتکاب جنایت‌ها علیه فلسطینیان ادامه می‌دهد.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «وفا»، ابو ردینه تاکید کرد: آنچه در حال وقوع است نسل‌کشی علیه مردم ما در نوار غزه است و همه می‌دانند که ادامه تجاوزات شنیع علیه مردم و مقدسات ما، تلاش‌ها در راستای کوچ فلسطینیان در نوار غزه و کرانه باختری و نبود چشم‌انداز سیاسی کل منطقه را نابود خواهد کرد.

سخنگوی رسمی ریاست تشکیلات خوگردان فلسطین همچنین تصریح کرد دولت آمریکا باید برای توقف این جنون رژیم صهیونیستی اقدامی متفاوت و جدی اتخاذ کند و مسئولیت خود را در قبال ملزم کردن رژیم اشغالگر به توقف این تجاوزات بی‌وقفه علیه ملت و سرزمین ما قبل از اینکه دیر شود برعهده بگیرد، زیرا حمایت ادامه‌دار آمریکا همان چیزی است که مقامات رژیم اشغالگر را به افزایش تجاوزات و جنایت‌هایش علیه ملت فلسطین ترغیب می‌کند.

پیشتر بنیامین نتانیاهو سندی را درباره سیاست رژیم صهیونیستی برای «روز بعد از جنگ» به کابینه ارائه کرد که شامل بند بستن آژانس امدادرسانی به آوارگان فلسطینی (آنروا) با آژانس‌های بین‌المللی دیگر است.

این سند همچنین شامل ایجاد منطقه امنیتی در نوار غزه در مجاورت با شهرک‌های اسرائیلی و ابقای نیرو‌های صهیونیستی در مرز‌های جنوبی بین غزه و مصر است.

این طرح در همین حال شامل پیشنهاد‌هایی برای انتصاب مقامات فلسطینی‌ای که هیچگونه ارتباطی با حماس یا کشور‌های دیگر ندارند، در غزه است.

براساس این طرح ارتش رژیم صهیونیستی قادر خواهد بود در سرتاسر نوار غزه در دوره‌ای که آن را «دوره میانی» نامگذاری کرده، دست به عملیات نظامی بزند.

ساکنان غزه نیز بجز بخشی که برای نظم عمومی خواهد بود، غیرمسلح خواهند شد.

به گفته منابع کابینه هنوز با سند نتانیاهو موافقت نکرده است. / ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ضرب المثل های ایرانی از نگاه هوش مصنوعی + عکس