ساخت مسکن چینی موجب کاهش اجاره‌بها می‌شود؟


ساخت مسکن چینی موجب کاهش اجاره‌بها می‌شود؟

رئیس شورای شهر تهران در ارتباط با ساخت مسکن چینی و همچنین کاهش اجاره بها در پایتخت توضیحاتی را ارائه داد.

مهدی چمران، درحایشه برگزاری نشست خبری کمیسیون برنامه و بودجه اظهار کرد: برنامه های مشترکی را شهرداری با بنیاد شهید آغاز خواهد کرد که بتوانیم اجاره بها در پایتخت را کاهش دهیم. تمام تلاش ما این است که شهر تهران به صورت ارزان اداره شود و در این مسیر کوتاهی نخواهیم کرد.

چمران ادامه داد: بنیاد شهید و شهرداری برنامه های مشترک را اجرا خواهند کرد که در کاهش اجاره بها موثر خواهد بود، اما چون همچنان عملیاتی نشده است، نمی توان جزئیات بیشتری را ارائه کرد. حضور چینی ها برای ساخت مسکن هنوز در حد تفاهم نامه قرار دارد و زمانی که این تفاهم نامه ها به قرارداد تبدیل شوند، جزئیات آن اعلام خواهد شد.

ساخت مسکن چینی موجب کاهش اجاره‌بها می‌شود؟

وی گفت: ما هم از خدا می خواهیم شهر ارزان اداره شود و تلاش های خودمان را در این مسیر انجام خواهیم داد. تلاش ما بر این است که شهر در بخش های مختلف ارزان اداره شود. تلاش این بوده که برای مثال در بخش خدمات شهری با پیمانکارانی قرارداد منعقد شود که قیمت ها ارزان تر تمام شود و امیدواریم تمام دستگاه ها پای کار بیایند تا شهر را برای مردم ارزان تر کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: دولت برای مترو حداقل نیمی از هزینه ها را پرداخت خواهد کرد و بخشی از آن را شهرداری پرداخت می کند. رقم قراردادهای چین توسط دولت، بخش خصوصی خارجی و بخش خصوصی داخلی پرداخت خواهد شد و فراتر از بودجه شهرداری است.

چمران در ارتباط با اتوبوس های برقی خاطرنشان کرد: شهرداری حتی برای اتوبوس برقی نیز قرارداد بست و عملیاتی شده اما خودروساز اعلام کرده که تا پایان سال آینده اتوبوس تحویل می دهد. ما حتی اگر قیمت اتوبوس داخلی گران تر باشد ترجیح می دهیم که از تولید داخلی حمایت کنیم. قراردادهایی که در داخل کشور منعقد شد گران تر است و باز هم تاکید می کنیم که از شرکت های داخلی خریداری شود. شرکت های خارجی نیز پس از جبران ضرورت های فعلی باید انتقال تکنولوژی را در پیش بگیرند.

ساخت مسکن چینی موجب کاهش اجاره‌بها می‌شود؟


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مجری معروف برنامه آشپزی ترکیه ای بعد از مدت ها بحران، طلاق گرفت!