دیدار امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان ملل در ژنو


دیدار امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان ملل در ژنو

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای دیپلماتیک خود در ژنو با دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار و گفتگو کرد.

دیدار امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان ملل در ژنو

به گزارش راهبرد معاصر، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان که به منظور شرکت در 55 امین نشست شورای حقوق بشر به ژنو سفر کرده، در حاشیه این نشست با آنتونی گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار در خصوص آخرین تحولات منطقه و بین‌المللی رایزنی شد.

پیش از این امیرعبداللهیان در با حضور در 55 امین نشست سالانه شورای حقوق بشر در ژنو به بیان مواضع ایران در این خصوص پرداخت.

وی در این نشست گفت: متاسفانه تحقق اهداف متعالی حقوق بشر در عرصه بین المللی با چند چالش‌ مهم مواجه است که فوری ترین آن "انسان کشی" نظام مند و گسترده توسط تنها رژیم آپارتاید جهان یعنی رژیم اشغالگر و ستیزه جوی اسرائیل است. در واقع باید بپذیریم که جهان با شرم آورترین بحران اخلاقی و انسانی روبرو است که البته نتیجه 80 سال حمایت همه جانبه و اغماض نسبت به اشغالگری استعمارگرانه و نقض مستمر و مهلک حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین است.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: بی تردید بی کیفر ماندن سرکردگان اسرائیل در طی 8 دهه گذشته، عامل اصلی استمرار و تشدید اشغالگری و آدم کشی از سوی این رژیم بوده است. تأکید می کنم محاکمه و مجازات عاملان و آمران و مباشران شدیدترین جنایات بین‌المللی ارتکاب یافته علیه فلسطینیان باید بصورت جدی در دستورکار نهادهای بین‌المللی ذیصلاح خصوصا دیوان بین‌المللی کیفری قرار گیرد/ تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان