بایدن: 17 هزار مایل با رئیس‌جمهور چین سفر کردم!


بایدن: 17 هزار مایل با رئیس‌جمهور چین سفر کردم!

در بحبوحه تنش‌های پکن و واشنگتن، رئیس‌جمهور ایالات متحده بدون سند بار دیگر مدعی شد ۱۷ هزار مایل با رئیس‌جمهور چین سفر کرده است.

بایدن: 17 هزار مایل با رئیس‌جمهور چین سفر کردم!

به گزارش راهبرد معاصر. رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا جو بایدن در جریان یک سخنرانی که باگاف‌هایی همراه بود، بار دیگر مدعی شد که با رئیس‌جمهور چین شی جین‌پینگ، «۱۷ هزار مایل سفر کرده است».

طبق متن سخنرانی روز گذشته (شنبه) بایدن در وب‌سایت اطلاع‌رسانی کاخ سفید، رئیس‌جمهور آمریکا به اشتباه یک بار شی جین‌پینگ را رئیس‌جمهور روسیه معرفی کرد و سپس آن را اصلاح کرد.

این اولین بار نیست که رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شده ۱۷ هزار مایل (بیش از ۲۵ هزار کیلومتر) با رئیس‌جمهور چین سفر کرده است. حداقل دو بار پیش نیز چنین ادعایی را مطرح کرد. در آبان سال گذشته، بایدن بدون آنکه دلیلی برای گفته خود ارائه دهد، مدعی شد که ۱۷ هزار مایل با رئیس‌جمهور چین سفر کرده که کاخ سفید پس از آن مجبور شد بیانیه‌ای را ارائه بدهد و بگوید اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا «دقیق نبوده است».

سال قبل از آن نیز مدعی شده بود «من زمان بیشتری را نسبت به دیگر رهبران جهان با شی رهبر چین گذرانده‌ام؛ ۲۴ ساعت ملاقات‌های شخصی فقط با او و مترجم، ۱۷ هزار مایل سفر با او در چین و اینجا. او اعتقاد راسخ دارد که قبل از سال ۲۰۳۰ تا ۲۰۳۵ مالک آمریکا است، زیرا حکومت‌های خودکامه می‌توانند تصمیمات سریع بگیرند.»

بنا بر گزارش وب‌سایت کاخ سفید، روز گذشته بایدن بار دیگر مدعی شد «من زمان زیادی را با شی جین‌پینگ که اختلافات زیادی با او دارم، گذرانده‌ام. وقتی معاون رئیس‌جمهور بودم، رئیس‌جمهور به من گفت که میخواهد شی جین‌پینگ را بشناسم، زیرا مشخص بود که قرار است رهبر روسیه... رهبر چین شود».

رئیس‌جمهور ایالات متحده در حالی چنین ادعا‌هایی رامطرح کرده که روابط پکن و واشنگتن تنش‌های زیادی را چه در زمان شیوع کرونا و چه زمان ورود بالن‌های چینی به حریم هوایی آمریکا و پس از آن به دلیل مداخله آمریکا در مسائل داخلی تایوان تجربه کرده است./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز معلم به خواهرزاده و برادرزاده 1401 + عکس نوشته و پروفایل