مطهری: یازدهم اسفند شاهد مشارکت بالای 50 درصدی مردم خواهیم بود


مطهری: یازدهم اسفند شاهد مشارکت بالای 50 درصدی مردم خواهیم بود

سر لیست فهرست صدای ملت گفت: مشارکت در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی نسبت به دوره قبل بیشتر هم خواهد بود.

مطهری: یازدهم اسفند شاهد مشارکت بالای 50 درصدی مردم خواهیم بود

به گزارش راهبرد معاصر؛ صبح امروز دوشنبه ۷ اسفند ماه، علی مطهری سر لیست فهرست صدای ملت در نشست خبری این لیست در خبرگزاری تسنیم خاطرنشان کرد: انتخابات پیش رو از اهمیتی خاصی برخوردار است اولا به خاطر حوادث سال های گذشته میزان مشارکت حامل پیامی برای خود ما و دنیا خواهد بود.


وی افزود: شرایط منطقه هم به گونه ای است که دنیای غرب و شرق به انتخابات ایران دارد و این انتخابات در تصمیمات این کشور ها تاثیر گذار خواهد بود.


وی در ادامه گفت: اساس برای ما میزان مشارکت است و از همه ایران دوستان دعوت می کنم که در این انتخابات شرکت کنند.
مطهری در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره موضوع فیلترینگ و برنامه های لیست صدای ملت خاطرنشان کرد: ما با این فیلترینگ فعلی موافق نیستیم و من معتقدم ما اعتماد مردم را به نظام جلب بکنیم نباید هراسی از برخی از شبکه های اجتماعی داشته باشیم.


وی افزود: فیلتر کردن این سکوها توجیه درستی ندارد و هر گونه تصمیم گیری در مورد فضای مجازی باید در مجلس شورای اسلامی شکل بگیرد.

وی در ادامه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره راهکار لیست صدای ملت برای موضوع حجاب گفت: مسئله حجاب مسئله اصلی کشور ما نیست و اکثریت مردم ایران پوشش اسلامی را رعایت می کنند و نظام هم قائل به سخت گیری در این مورد نیست.
مطهری در پاسخ به سوال خبرنگار ژاپنی درباره راهکارهای لیست صدای ملت برای معضلات اقتصادی کشور گفت: ما ابتدا باید برای حل مشکلات اقتصادی باید از کارشناسان برجسته این حوزه کمک بجوییم و بعد هم باید به دنبال رفع تحریم ها باشیم و اگر تحریم ها حل نشوند هم چنان ما با مشکلات اقتصادی روبرو خواهیم بود.

وی افزود: در بحث سیاست خارجی ما باید یک توازن درست بین غرب و شرق داشته باشیم در حالی که سیاست اصلی ما نه شرقی نه غربی است و ما نباید مجبور باشیم که فقط با یک بلوک روابط اقتصادی داشته باشیم.

وی در ادامه گفت: سیاست ایران در منطقه تا به امروز خوب بوده و ضمن این که از غزه حمایت کرده ایم بهانه ای را به آمریکا و اسرائیل نداده ایم و این نیروهای مقاومت به عنوان بازوهای جمهوری اسلامی که ده ها سال طول کشیده تا رشد پیدا کنند امروز به خوبی علیه رژیم صهیونسیتی فعالیت می کنند.

وی افزود: فهرست صدای ملت یک فهرست مستقل است و در درون این فهرست هم از جریان های اصول گرا و اصلاح طلب هست و ما در حال حاضر با هیچ شخصیتی برای حمایت از لیست صدای ملت صحبت نکرده ایم.

وی در ادامه گفت: مشارکت این دوره از انتخابات از دوره قبل از انتخابات مجلس هم بیشتر خواهد بود.

وی افزود: تصمیم ما حمایت از لیست جامعه روحانیت مبارز تهران در موضوع خبرگان در استان تهران فقط حمایت می کنیم.

وی در ادامه گفت: در بحث حمایت احزاب از لیست ما تا کنون حزب ندای ایرانیان، کارگزاران و اعتماد ملی و اعتدال و توسعه اعلام حمایت کرده اند و خانه کارگر هم به صورت شفاهی از ما اعلام حمایت کرده اند.

وی در ادامه گفت: اگر ما بتوانیم یک اقلیت ۷۰ نفره و عاقل در مجلس بعدی داشته باشیم مس توانیم زمینه ساز حل خیلی از مشکلات باشیم و زمینه را برای روی کار آمدن دولت معتدل بعدی فراهم کنیم.

مطهری تصریح کرد: بنده فکر می کنم اگر در این انتخابات مشارکت ۵۰ درصدی داشته باشیم، اتفاق مثبتی است کما این که بنده فکر می کنم در این انتخابات ما شاهد مشارکت بالای پنجاه درصد مردم در انتخابات خواهیم بود.

وی افزود: بنده به کسانی که نمی خواهند رای بدهند می گویم بیایید به فهرست صدای ملت رای اعتراضی بدهید تا تندروها سر کار نیایند./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول