سفر یک هیات صهیونیستی به دوحه برای مذاکرات مبادله اسرا


سفر یک هیات صهیونیستی به دوحه برای مذاکرات مبادله اسرا

منابع صهیونیستی اعلام کردند که امروز دوشنبه یک هیات صهیونیست با وجود عدم پاسخ از سوی حماس، برای شرکت در مذاکرات مبادله اسرا به قطر خواهد رفت.

سفر یک هیات صهیونیستی به دوحه برای مذاکرات مبادله اسرا

به گزارش راهبرد معاصر، روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت اعلام کرد که یک هیات صهیونیستی روز دوشنبه وارد قطر می‌شود تا با میانجی‌ها درباره جزئیات مبادله اسرا با حماس در ازای آتش‌بس موقت در جنگ ویران‌کننده‌ای که تا کنون ادامه دارد، گفت‌وگو کند.

به نوشته این روزنامه، هیات صهیونیستی متشکل از نمایندگان سرویس اطلاعاتی موساد و ارتش این رژیم است و روز دوشنبه وارد قطر می‌شود، هرچند حماس هنوز پاسخی به طرح کلی جدید توافقی که در نشست پاریس مورد استقابل میانجی‌ها قرار گرفته، نداده است.

این روزنامه صهیونیستی گفت که مذاکرات در دوحه در سطح متخصصان خواهد بود و نه در سطح سران سازمان‌های امنیتی. یدیعوت آحارونوت درخصوص خوش بینی محتاطانه‌ای که در اراضی اشغالی به دلیل انعطاف اخیر حماس در خواسته‌هایش حاکم شده است، صحبت می‌کند و به همین دلیل تصمیم گرفته شد که مذاکرات برای دستیابی به پیشرفت ادامه یابد.

به گفته همین روزنامه در این مذاکرات قرار است تمام موضوعات مربوط به توافق از جمله فهرست اسامی اسرای در غزه که آزاد می‌شوند و هویت اسرای فلسطینی که انتظار می‌رود آزاد شوند، بررسی شود. همچنین درباره روند آتش‌بس، از جمله خروج ارتش صهیونیستی از شهر‌های فلسطین در نوار غزه، توقف جاسوسی توسط رژیم صهیونیستی در دوره آتش‌بس و بازگشت محدود شهروندان از جنوب به شمال آن بحث خواهد شد.

این روزنامه به نقل از منابع آگاه با مذاکرات، گفت: برخلاف توافق قبلی، اکنون بحث در مورد یک معامله بسته است که تنها شامل ۴۰ اسیر از جمله زنان، سالمندان و بیماران می‌شود. اسرائیل قصد دارد برای اضافه کردن سربازان زن فشار بیاورد، اما گنجاندن آن‌ها در توافق قطعی نیست.

منابع یدیعوت آحارونوت هشدار دادند که تهدید ادامه دار نتانیاهو مبنی بر عملیات نظامی در رفح (جنوب نوار غزه) همراه با گفت‌وگو‌ها می‌تواند منجر به شکست مذاکرات و سخت شدن مواضع حماس شود. آن‌ها اعلام کردند که حتی اگر در نهایت توافقی حاصل شود، هنوز مشخص نیست که آیا از حمایت شرکای راست نتانیاهو برخوردار خواهد شد یا خیر./ باشگاه خبرنگاران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


16 شعر در مورد معلم کلاس اول؛ اشعاری زیبا و خواندنی