اردن: تداوم جنگ غزه در ماه رمضان خطر توسعه درگیری‌ها را در پی دارد


اردن: تداوم جنگ غزه در ماه رمضان خطر توسعه درگیری‌ها را در پی دارد

اقتصادنیوز: پادشاه اردن در جریان دیدار با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هشدار داد که تداوم جنگ علیه غزه در ماه مبارک رمضان خطر توسعه درگیری‌ها را افزایش خواهد داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، عبدالله دوم، پادشاه اردن در جریان دیدار با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در کاخ «الحسینیه» در امان هشدار داد که تداوم جنگ علیه غزه در ماه مبارک رمضان خطر توسعه درگیری‌ها را افزایش خواهد داد.

خبر مرتبط
دیدار مهم ملک عبدالله با محمود عباس / هشدار پادشاه اردن درباره جنگ غزه

اقتصادنیوز: ملک عبدالله، پادشاه اردن در دیدار با رییس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره تداوم تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه در ماه مبارک رمضان و گسترش دامنه جنگ در منطقه هشدار داد.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، پادشاه اردن بر لزوم تلاش برای برقراری آتش‌بس فوری و دائمی در غزه و حفاظت از جان غیرنظامیان بی‌گناه تاکید کرد.

عبدالله دوم درجریان این دیدار تصریح کرد که اردن به ارائه کمک‌های انسانی، امدادی و پزشکی به ساکنان نوار غزه ادامه خواهد داد.

خبر مرتبط
اردن نقشه اسرائیل را لو داد!

اقتصادنیوز: «ایمن الصفدی» وزیر امورخارجه اردن یکشنبه شب گفت: اسرائیل به دنبال تبادل اسیر و پایان جنگ نیست.

پادشاه اردن ضمن هشدار نسبت به تشدید تنش در کرانه باختری، خشونت‌های شهرک‌نشینان افراطی علیه فلسطینیان و هتک حرمت مقدسات اسلامی و مسیحی در شهر قدس اشغالی، بر مخالفت کشورش با هرگونه تلاش برای جداسازی کرانه باختری و نوار غزه که بخش لاینفک کشور واحد فلسطینی هستند، تاکید کرد.

وی همچنین بر تداوم هماهنگی میان کشورهای عربی طی دوره آتی برای دستیابی به راهکاری عادلانه برای مسأله فلسطین براساس راهکار تشکیل دو دولتی تاکید کرد.

در همین راستا، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تحولات کرانه باختری و شهر قدس اشغالی را مورد بررسی قرار داد.

محمود عباس بر تداوم هماهنگی و رایزنی میان دو طرف در راستای خدمت‌رسانی به مسأله فلسطین و همچنین حفاظت از مقدسات شهر قدس تاکید کرد.

وی در جریان این دیدار ضمن قدردانی از مواضع ثابت اردن به رهبری عبدالله دوم در قبال توقف جنگ علیه نوار غزه و محافظت از جان غیرنظامیان، از جامعه جهانی خواست تا مسئولیت خود را برای حمایت و حفاظت از ملت فلسطین برعهده بگیرد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین تلاش‌های پادشاه اردن در راستای کاهش درد و رنج‌های ساکنان نوار غزه را ارج نهاد.

موعد ورود محمود عباس به اردن و نیز مدت زمان سفر وی مشخص نشده است.

در صد و چهل و سومین روز حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه، جنگنده‌های این رژیم مناطق مختلف این باریکه را هدف قرار دادند و در نتیجه این حملات ده‌ها تن شهید و صدها تن دیگر زخمی شدند. آمار تلفات حملات رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر به ۲۹ هزار و ۶۰۶ تن و شمار مجروحان به ۶۹ هزار و ۷۳۷ تن افزایش یافته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


غافل‌گیری جدید اپل برای طرفدارانش؛ عرضه آیپد پرو 2024 با تراشه M4 و طعم هوش مصنوعی!