زلنسکی: ارتش اوکراین در تدارک یک ضدحمله جدید است


زلنسکی: ارتش اوکراین در تدارک یک ضدحمله جدید است

رییس‌جمهور اوکراین می‌گوید ارتش این کشور برای سال جاری یک برنامه روشن دارد و هم‌اکنون در حال تدارک یک ضدحمله جدید علیه روسیه است.

زلنسکی: ارتش اوکراین در تدارک یک ضدحمله جدید است

به گزارش راهبرد معاصر، ولودیمیر زلنسکی، رییس‌جمهور اوکراین اعلام کرد ارتش این کشور در حال آماده‌شدن برای یک ضد حمله جدید است و در حال حاضر برنامه روشنی دارد

وی در یک نشست خبری در پاسخ به پرسشی درباره راهبرد اوکراین برای سال ۲۰۲۴ گفت: ما یک برنامه داریم؛ برنامه‌ای روشن. من نمی توانم جزئیات آن را فاش کنم، من حق انجام این کار را ندارم. این طرح با برخی تغییرات در فرماندهی مرتبط است.

زلنسکی در ادامه افزود با این حال، با توجه به درز اطلاعات احتمالی پیش‌نویس چند طرح آماده شده است. وی درباره تغییرات اخیر در فرماندهی نظامی اوکراین گفت: «و من چرا این نوع تعدیل‌ها را انجام می‌دهم؟ این امر داخلی ماست».

اخیراً زلنسکی، والری زالوژنی را از سمت فرماندهی ستاد کل ارتش برکنار و الکساندر سیرسکی را که فرمانده نیروهای زمینی اوکراین بود به این سمت منصوب کرد.

به نوشته «تاس» ارتش اوکراین از ابتدای ژوئن ۲۰۲۳ تلاش های بیهوده ای برای انجام یک ضدحمله بزرگانجام داده است. طرف روسی بارها تاکید کرده است که علیرغم تلفات بزرگ، کی یف نتوانسته است به نتایج قابل توجهی دست یابد.

مقامات اوکراینی در تلاش برای توجیه عدم پیشرفت در عملیات جنگی ناتو را به دلیل ناکافی بودن تدارکات مقصر می‌دانند در حالی که مقامات ناتو ادعا می‌کنند که همه چیزهایی را که اوکراین نیاز دارد با او در میان گذاشته‌اند. در اول دسامبر، زلنسکی اذعان کرد که ضد حمله اوکراین شکست خورده است.

به گفته سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در جریان این به اصطلاح ضد حمله، اوکراین متحمل ۱۵۹۰۰۰ سرباز کشته یا زخمی شد و ۱۲۱ هواپیما، ۷۶۶ تانک و ۲۳۴۸ خودروی زرهی را نیز از دست داد./ مهر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز معلم به خواهرزاده و برادرزاده 1401 + عکس نوشته و پروفایل