هشدار زمستانی فرمانداری به تهرانی‌ها


هشدار زمستانی فرمانداری به تهرانی‌ها

طی روز‌های آینده در تهران طغیان رودخانه‌ها، آبگرفتگی و یخ زدگی تاسیسات و لوله‌های آبرسانی پیش بینی شده است.

معاون فرماندار تهران ضمن هشدار دادن در خصوص تداوم بارش برف و احتمال به یخ زدگی در برخی مناطق پایتخت از شهروندان تهرانی خواست ضمن صرفه‌جویی، مصرف حامل‌های انرژی را مدیریت کنند.

به گزارش ایرنا، سعیـد بشیــری روز یکشنبه با اشاره به بارش برف در ارتفاعات تهران و احتمال یخ زدگی افزود: از امروز تا سه‌شنبه ۱۲ اسفند در سطح شهر تهران بویژه ارتفاعات واریش و امامزاده داود (ع)، بارش باران، بارش برف، وزش باد شدید گاهی خیلی شدید، مه گرفتگی، کاهش دید، کاهش محسوس دما، کولاک، احتمال لغزش سنگ و وقوع بهمن در ارتفاعات، اختلال در تردد در جاده‌های کوهستانی، امکان سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها، آبگرفتگی و یخ زدگی تاسیسات و لوله‌های آبرسانی پیش بینی شده است.

وی اظهار کرد: به هموطنان بویژه ساکنین مناطق مورد اشاره، توصیه می‌شود ضمن پرهیز از سفر‌های غیرضروری بویژه در گردنه‌های برف گیر، پرهیز از کوهنوردی، مجهز بودن خودرو‌ها به وسایل زمستانی در مناطق سردسیر، از توقف و تردد در حاشیه رودخانه و مسیل‌ها در این مدت، خودداری کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار تهران با تاکید بر ضرورت حفظ آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امداد رسان، به شهروندان تهرانی نیز توصیه کرد الگوی صحیح را در مصرف حامل‌های انرژی رعایت کنند.

بشیری اضافه کرد: مطابق هماهنگی‌ها دستگاه‌های اجرایی و امدادی آمادگی کامل را برای خدمات رسانی داشته باشند و وضعیت معابر نیز توسط دوربین‌های سازمان ترافیک تهران و سطح شهر نیز توسط دوربین‌های نظارت تصویری ویژه برف مرکز EOC سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران رصد می‌شود.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، آسمان تهران فردا (هفتم اسفند) ابری، در بعضی از ساعت‌ها با بارش باران و برف همراه با مه رقیق و گاهی وزش باد پیش‌بینی شده است.

همچنین روز سه‌شنبه (هشتم اسفند) آسمان تهران ابری در بعضی ساعت‌ها بارش باران و برف، همراه با مه رقیق و گاهی و وزش باد پیش‌بینی شده است.

بیشینه دما در این روز چهار و کمینه دما منفی یک درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید