6 هوش مصنوعی که کار ترجمه شما را انجام می‌دهند


6 هوش مصنوعی که کار ترجمه شما را انجام می‌دهند

هوش مصنوعی کاربردهای زیادی پیدا کرده، منجمله ترجمه مقاله با هوش مصنوعی. تا الان ابزارهای مختلفی از هوش مصنوعی برای ترجمه رایگان مقاله، معرفی شده اند.

به گزارش مشرق، چه خوشتان بیاید و چه نه، هوش مصنوعی یا (AI (Artificial Intelligence، با سرعت‌فوق‌العاده‌ای در حال توسعه و تغییر دنیا است. طراحان گرافیک، برنامه‌نویس‌ها، تولیدکنندگان محتوا و بسیاری از افراد دیگر، از ابزارهای هوش مصنوعی برای انجام‌دادن کارهای خود، کمک می‌گیرند.

صنعت ترجمه نیز از این قاعده جدا نیست. این روزها، مترجم‌های زیادی به ترجمه متن انگلیسی با هوش مصنوعی روی آورده‌اند. اما این کار، چه فایده‌ای دارد؟ آیا متن‌هایی که توسط هوش مصنوعی ترجمه شده‌اند، دقت کافی را دارند؟ بهترین هوش مصنوعی ترجمه چیست؟

در این مقاله، تمامی این موارد را با یکدیگر بررسی کرده، چند مورد از بهترین ابزارهای ترجمه متن انگلیسی با هوش مصنوعی را معرفی می‌کنیم و نحوۀ کار با آن‌ها را یاد می‌گیریم.

ترجمه ماشینی چیست؟

ترجمه ماشینی یا (MT (Machine Translation یک ابزار برای ترجمۀ کلمه‌به‌کلمۀ خودکار یک عبارت از زبان مبدأ به زبان مقصد است. ترجمۀ ماشینی، دقت زیادی ندارد؛ با این حال برخی از ابزارها، ترجمه‌های دقیق‌تری نسبت به سایرین تحویل می‌دهند..

ترجمه هوش مصنوعی چیست؟

ترجمۀ هوش مصنوعی یا AI translation، با ترجمۀ ماشینی استاندارد یکسان نیست. بر خلاف ترجمۀ ماشینی، ابزارهای مترجم هوش مصنوعی، متن‌ها را فقط کلمه‌به‌کلمه و تحت‌الفظی ترجمه می‌کنند و روش‌های پیشرفته‌تری را برای ترجمۀ زبان‌های مختلف، به کار می‌گیرند.

بهترین ابزارهای ترجمه هوش مصنوعی، می‌توانند تفاوت‌های ظریف زبان (مثلاً ساختارهای پیچیدۀ جملات و لحن متن‌ها) را درک کنند. جالب است بدانید که برخی از این ابزارها، می‌توانند عبارات محاوره را از جملات رسمی تشخیص دهند. این ابزارها، قادر به تشخیص لحن طنزآلود هستند و اصطلاحات مختلف را می‌شناسند.

در نتیجه، ترجمه‌ای که ابزارهای هوش مصنوعی ارائه می‌کنند، بسیار دقیق‌تر از ترجمه‌های ماشینی (مانند Google Translate) است. اگرچه این ابزارها هم همچنان عالی نیستند، با گذشت زمان، کامل‌تر می‌شوند و پیشرفت می‌کنند.

هوش مصنوعی کاربردهای زیادی پیدا کرده، منجمله ترجمه مقاله با هوش مصنوعی. تا الان ابزارهای مختلفی از هوش مصنوعی برای ترجمه رایگان مقاله، معرفی شده اند. اگر تو هم وسوسه شدی که برای نوشتن مقالت از هوش مصنوعی استفاده کنی، در اینجا بهترین هوش مصنوعی برای ترجمه مقاله را معرفی می کنم. البته در استفاده از هوش مصنوعی برای ترجمه مقاله، باید نکاتی را هم رعایت کنی.

بهترین هوش مصنوعی رایگان برای ترجمه

استفاده هوش مصنوعی برای ترجمه رایگان مقاله طرفدارانی را برای خود پیدا کرده است. گروهی در تلاش هستند برای سرعت دادن به فرایند نوشتن و چاپ مقاله از ابزار هوش مصنوعی ترجمه مقاله استفاده کنند. در اینجا، تعدادی از مهمترین سایت های هوش مصنوعی که میتوانند در نوشتن و چاپ مقاله به شما کمک کنند را معرفی می کنیم.

نرم افزار ترادوس استودیو (SDL Trados Studio)

6 هوش مصنوعی که کار ترجمه شما را انجام می‌دهند

نرم افزار ترادوس استودیو بی شک یکی از نرم افزار های پیشرو در ارایه خدمات ترجمه با هوش مصنوعی است. این نرم افزار بومی شده، سرویس های مختلفی برای خدمات ترجمه و مدیریت محتوی چند زبانه ارایه می دهد. نرم افزار ترادوس استودیو برای ساده‌سازی فرآیند ترجمه، افزایش همکاری و بهبود کیفیت ترجمه بوجود امده و گروهی از ویژگی‌ها و ابزارها را برای مدیریت حافظه ترجمه، مدیریت اصطلاحات و مدیریت پروژه ارائه می‌دهد.

چت جی بی تی (ChatGPT) و ترجمه رایگان مقاله

هوش مصنوعی چت جی بی تی، به دلیل عملکرد فوق العاده و توانایی انجام کارهای مختلف و پیچیده، توجه همه را به خود جذب کرده است. این چت بات، به گونه ای طراحی شده که قادر به درک نسبتا بالایی از زبان انسان بوده و می تواند در جواب سوالات ما، جواب های تقریبا دقیقی را ارایه دهد.

6 هوش مصنوعی که کار ترجمه شما را انجام می‌دهند

البته بتدریج با پیشرفت های بعدی، به احتمال زیاد، قابلیت های بیشتری هم از خود نشان خواهد داد. استفاده از چت جی بی تی (ChatGPT) برای ترجمه مقالات علمی، به سرعت مورد استقبال دانشحویان و پژوهشگران قرار گرفت و به همین دلیل نرم افزارهای هوش مصنوعی ترجمه مقاله با اسامی مختلف به بازار آمده که هر یک ادعای بهترین هوش مصنوعی ترجمه مقاله را دارند. اما تاکنون هیچکدام از نسخه های ارایه شده، ما را از ترجمه دقیق انسانی و ویرایش نیتیو بی نیاز نکرده است.

مایکروسافت ترنسلیتور یا مترجم مایکروسافت (Microsoft Translator)

از جمله ابزارهای هوش مصنوعی ترجمه رایگان مقاله و متن، مایکروسافت ترنسلیتور است که سرویس ترجمه را برای زبان‌های مختلف ارائه می‌دهد. این نرم افزار از مدل‌های ترجمه ماشین عصبی استفاده می‌کند.

6 هوش مصنوعی که کار ترجمه شما را انجام می‌دهند

مترجم مایکروسافت در مدل رایگان خود محدودیت‌های دارد ولی مدل مایکروسافت پولی را برای حجم بالاتر و ویژگی‌های پیشرفته ارائه می‌دهد. قیمت‌گذاری استفاده از مدل های پولی بر اساس تعداد کاراکترهای ترجمه شده یا تعداد درخواست‌های API است. بدون شک مایکروسافت هم می‌تواند در فهرست یکی از بهترین مترجم های آنلاین بر پایه هوش مصنوعی قرار گیرد، اما باید دقت داشت که همیشه بعد از استفاده از آن باید مقاله توسط مترجم تخصصی بازبینی شده و ادیتور نیتیو آن را ویراستاری نماید.

دیپ ال ترنسلیت (DeepL Translate) و ترجمه رایگان مقاله

دیپ ال ترنسلیت، نرم افزار دیگری برای ترجمه مقاله است که مبتنی بر هوش مصنوعی است. این نرم افزار از مدل‌های ترجمه ماشینی عصبی استفاده می‌کند، از چندین جفت زبان پشتیبانی کرده و محبوبیت بیشتری دارد. شاید حداقل بخشی از این محبوبیت، به دلیل رابط کاربر پسند آن باشد.

6 هوش مصنوعی که کار ترجمه شما را انجام می‌دهند

DeepL Translate دو نسخه رایگان و غیر رایگان دارد. نسخه رایگان دارای محدویت های در ترجمه بوده، اما در نسخه غیر رایگان و طرح DeepL Pro به کاربران اجازه دسترسی های بیشتر، سرعت ترجمه بالاتر، استفاده نامحدود و همچنین امکان ادغام سرویس در سایر برنامه‌ها را می‌دهد.

سیسترن ترنسلیت (Systran Translate) و ترجمه مقاله

6 هوش مصنوعی که کار ترجمه شما را انجام می‌دهند

سیسترن ترنسلیت یک کمپانی فناوری زبان است که نرم افزار و راه حل‌های ترجمه مبتنی بر هوش مصنوعی را ارائه می‌دهد. این هوش مصنوعی طیف گسترده ای از محصولات و خدمات، از جمله موتورهای ترجمه ماشین عصبی، API های ترجمه و راه حل‌های تخصصی صنعتی را ارائه می دهد. ترجمه متن و مقاله با هوش مصنوعی سیسترن، گرچه سبب سرعت بخشیدن به کار مترجم می شود، اما محدویت هایی هم دارد.

گوگل بارد (Google Bard)، بهترین هوش مصنوعی ترجمه؟

گوگل بارد، هوش مصنوعی و سیستم تولید متن و مقاله است که توسط شرکت گوگل توسعه یافته است. گوگل بارد به کمک شبکه عصبی و یادگیری عمیق قادر است که به دقت و سرعت بالا مقاله، شعر و یا داستان کوتاه ایجاد کند. برای استفاده از گوگل بارد، باید با حساب کاربری گوگل (Gmail) وارد سایت رسمی آن، به آدرس bard.google.com شوید.

6 هوش مصنوعی که کار ترجمه شما را انجام می‌دهند

توجه داشته باشید که مقالات و متونی که توسط گوگل بارد تولید می شوند، باید حتما توسط انسان کنترل دقیق و نهایی شوند. هر چند گروهی اعتقاد دارند که گوگل بارد، در آینده بهترین هوش مصنوعی ترجمه خواهد شد، شرکت گوگل، اعلام کرده که در ابتدای مسیر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول