لسونل مسی و کریستیانو رونالدو چرا توپ طلایشان را هدیه دادند؟


لسونل مسی و کریستیانو رونالدو چرا توپ طلایشان را هدیه دادند؟

لیونل مسی و کریستیانو رونالدو هر دو به دلایل مختلفی توپ طلایشان را اهدا کرده‌اند.

وقت صبح-لیونل مسی و کریستیانو رونالدو در طول دوران حرفه‌ای خود برنده توپ طلا شدند اما هیچ یک از این دو بازیکن این جایزه را نگه نداشتند.

به گزارش گروه ترجمه وقت صبح، لیونل مسی و کریستیانو رونالدو در زمینه‌های مختلفی از جمله کسب جوایز متعدد مقل توپ طلا شباهت دارند.

این دو بازیکن به دلایل مختلفی توپ طلایشان را اهدا کردند. مسی سال گذشته پس از قهرمانی در جام جهانی، هشتمین توپ طلا را از آن خود کرد.

رونالدو آخرین توپ از پنج توپ طلای خود را در سال 2017 به دست آورد اما مانند مسی، هیچ یک از آن‌ها را نگه نداشت. در عوض ستاره‌های سابق بارسلونا و رئال مادرید هر یک از 13 توپ طلایی‌هایی را که به دست آورده اند، اهدا کردند.

هر هشت توپ طلای مسی در موزه بارسلونا در نیوکمپ اقامت دارند. چهار توپ از پنج توپ طلای رونالدو نیز در یک موزه هستند اما آن‌ها در موزه شخصی او در جزیره مادیرا پرتغال هستند.

رونالدو تصمیم گرفت که جایزه سال 2013 خود را به بنیاد «آرزو کن» اهدا کند که به کودکان آسیب‌دیده از بیماری‌های کشنده کمک می‌کند.

این جایزه که دومین جایزه رونالدو بود، در یک حراجی در لندن در سال 2017 فروخته شد و توسط ایدان اوفر، ثروتمندترین مرد اسرائیلی و مالک اتلتیکو مادرید، که 513 هزار پوند برای آن هزینه کرد، خریداری شد.

با توجه به اینکه مسی و رونالدو فوتبال اروپا را پشت سر گذاشتند و به ترتیب در ایالات متحده و عربستان سعودی در این اواخر دوران حرفه ای خود حضور داشتند، بعید است که هر یک از آن‌ها دوباره توپ طلا را از آن خود کنند.

منبع: www.mirror.co.uk

کد خبر : ۲۲۷۰۸۳
۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بلایی که ناخن کاشت سرتان می آورد / راهکار پیشگیری و درمان قارچ کاشت ناخن + فیلم